Alla inlägg under maj 2011

Av Malin - 18 maj 2011 21:49

Idag ringde dom från sjukhuset om Sagas prover, eller vi hade ring för att byta tid och då passade jag på att fråga varför hon behöver komma på koll igen.

Dom sa att gluten provet visade inget, men något annat värde var lite lågt och de gör att man inte kan lita på att prov resultaten blir rätt. Luddigt de där med att förstå läkarna. Glutenprovet kan aldrig blir 100% säkert genom ett blodprov. Ändra sätter är att ta prover från tarmarna. Får väl se vad dom går vidare med, vi tänker då utesluta mjölet igen då hon "pluppat" 6 gånger idag. Vill inte ha en tjej som är trött, hängig och "pluppar" hela semestern.


Tänkte packa allt idag men då kom mina föräldrar och överraskade mig, med sig hade dom min farfmor och farfar. Hade med sig kladdkaka och jordgubbar.

Dom kom helt enkelt och firade min födelsedag.

Underbara Krille och dom älskade barnen började min dag med frukost på sängen och lite paket. Underbara ni !!!!

Som sagt blev inget packat eller städat idag så det blir att göra allt imorgon och då helst innan Krille ska iväg på jobbet så att jag inte behöver göra allt själv. Ska även försöka hinna med att springa en runda.

På fredag morgon åker vi tidigt ner till västkusten, ska bli så skönt !!!



Av Malin - 16 maj 2011 15:46

Dit har Saga fått en kallelse. Blir smått nervös att dom har hittat något som inte är helt okej. Förra svaren fick vi över telefon och nu en kallelse, känns inte som att dom INTE har hittat något. Om dom inte hade hittat nått så borde det ju räcka med ett telefonsamtal denna gången också. Fick tid den 30 maj men är  borta då så jag ska ringa och få en ny tid och då inte alltför senare får vi hoppas. Vill ju veta vad dom vill. Men som min kloka mamma sa: Skulle det vara något jätte alvarligt så skulle dom ju vilja träffa henna på en gång. Men man blir ju ändå orolig.

Hon är ju för övrigt en pigg tjej, dock har magen spökat ett par gånger igen, senast idag.


Ska försöka att börja packa lite idag så att man inte behöver göra allt på en gång. Skönt att göra det då Krille är hemma också. Dubbelkolla så att man får med sig allt vi behöver.

Av Malin - 14 maj 2011 13:21

Nu äntligen har vi fått våran SAAb såld. Känns skönt då vi inte är hebhov av två bilar. Och om vi nu behöver det framöver så har vi ju en Bubbla hos min mormor.


Till veckan blir det packa och packa....på fredag åker vi på en liten semester. Åker först ner till Varberg en vecka, sedan blir det bröllop i smålänska Lammhult. Efter det blir det ett besök på Astrid Lindgrens värld. Sedan bär det av till Östersund för att fira att min lillasyster tar studenten. Hon är min stora lillasyster nu =)

Sedan ska vi även hinna med ett dop också. Har nog inte haft så mycket att göra på två veckor på evigheter. Kul ska det bli !


Städa ska vi också göra då vi kanske kanske får en inneboende medans vi är borta. Ska väl göra ordning en liten gästdel.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards