Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin - 19 oktober 2010 21:51

Är inte kul att ta upp Saga ur vagnen och känna att hela hon stinker kattpiss!

Nån jä-la katt har varit och satt sitt revir i Sagas vagn. Satan katt! Blir så less, är inte första gången det hände heller. Umeå var det också någon katt som var på den =( Och här i Solle så har dom varit på bilen, trappen, ock soffan som står på altan. Kastrera katterna som man inte ska ha till att få kattungar med.

Tur att man har fler vagnar så hon kan ha en annan imorgon tills vi har tvättat den riktigt ren.


Imorgon börjar Krille klockan 07, så det innebär att jag måste ta med mig alla tre ungar till skolan och lämna Linnet. Vi brukar göra så att en går och lämna henne så får man lite längre tid på sig at göra iordning dom andra två. Men det har ju fungerat förut och lär göra det imorgon också. 

Blir ju ännu värre på torsdag då Linne och Freja ska till tandis klockan 07.20 Krille börjar även då 07 så jag får ta med mig mina tre barn och KÖRA dit. Tar inte bilen ofta till centrum, men denna gång känner jag att jag inte vill gå, inte så tidigt med tre barn.


Barnen fortfarande lite hostiga och snoriga. Vill inte riktigt ge med sig =(




Av Malin - 17 oktober 2010 21:51

.....med att ha Krille hemma. Han har ju vait ledig i en vecka men nu så har han farit på jobbet. Är liksom inte lika mysigt att lägga sig ensam =(

Tur att jag har barnen så jag inte är helt själv =)


Idag har vi (Linnea) haft kalas. Två kompisar var här och dom hade jättekul.

Åt en massa glass, lekte, dansade, målade och hade fiskedamm. Alldeles lagomt att ha ett kalas i två timmar. Både Linnea och Freja somnade gott på kvällen. Dom har ju även hunnit med simskola på morgonen. Freja tycker det är superkul och det är kul det för hon är ju lite reserverad för vatten. Inte rädd men vill ta det lite lugnare och inte få så mycket vatten i ögonen. Linnea är som fisken i vattnet!


Eftersom jag är lite slö med bloggen så har jag inte hunnit skriva att Freja blivit frisk från sin förkylning innan hon hunnit blivit förkyld igen.Så nu har jag en snorig Freja IGEN!!!! Nu får de ta SLUT!!!!


Idag blev Saga 7 månader och nu så har hon börjat resa på sig allt mer. I spjälsängen har hon rest sig upp till stående ett tag och nu gör hon även det mot grejer då hon är på golvet. Stora lilla Saga, det går alldeles för fort!

Av Malin - 10 oktober 2010 21:37

Idag så började dagen TIDIGT för att vara en söndag.

Freja har börjat med Lek och plask så det är bara att var på badhuset kvart över åtta för att hinna byta om till halv nio. Blir sedan kavr där till kvart i tolv då Linnea ha träning mellan halv elva och kvar över elva.

Jag var hyfsat trött då jag kom hem. Hade med mig Saga också då Krille hade jobbat natt och ville sova då jag for. Trött för att jag var tidigt uppe och sedan för att man sitter där i badhuset= mycket varmt!

Kom hem till fullt hus! (min mamma, pappa, syster, broder med familj)

Dom var uppe för att fira våran STORA Linnea som blir sex år imorgon. Kan inte fatta att det redan är sex år sedan hon föddes. Jag känner mig inte så mycket äldre =)

Igår så var det Krille föräldrar och farmor som var uppe för att fira.

Hon har fått en massa presenter....kommer väl kanske några bilder på dessa. Man vet ju aldrig med mig. Tycker dock att det är mycket roligare at läsa då det är bilder också. Får skärpa mig lite (mycket) på den fronten.


Av Malin - 6 oktober 2010 09:50

Jag blir tokig av denna förkylning som bara går runt, runt, runt...... Blri ju aldrig av med den. Var till farbror doktorn igår och fick lite hostmedicin utskriven till mig, så hoppas att hostan försvinner. Blev även toppsad i näsan för och se om jag har några basiller som dom göra något åt. Har ju varit förkyld i snart fyra veckor och några dagar har jag haft feber som kommit och gått.

Får reda på i slutet av veckan om det är något med provet.


Freja har blivit förkyld igen. Hostat inatt, men snorigheten var bättre nu på morgonen än vad den var igår kväll. 

Saga och Linnea har också lite hosta kvar. Det är Krille som har klarat sig bra denna gång.


Linnea går ju på teknikskola (simmning) och hon är jätteduktig. Dyker fint son en delfin ner från startpallen. Jag blev så förvånad och mycket stolt när jag så henne dyka. Hon har ändå bara dykt från pallen TVÅ gånger. Blir en simmaren av den lilla damen =) Hon tycker det är jättekul!!

Freja ska även hon prova på plask och lek på söndag. Får se hur det går för henne, hon är ju lite reserverad för vatten. Gillar inte riktigt att få i ansiktet.

Det kan ju bli annorlunda då det är en simfröken som säger åt henne än när vi gör det, brukar ju vara så iaf.


Saga växer så det knakar och hon hittar på nys hyss hela tiden =)

Nu har hon börjar resa sig i spjälsängen så nu står hon där, kryper upp på nedersta fotstödet på tripp-trapparna. Står sedan där på knä utan att veta hur hon ska ta sig ner. Ställer sig på knä mot allt hon bara kan ställa sig emot =)

Så roligt att se hur hon utvecklas!!!


Ovido - Quiz & Flashcards