Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 26 februari 2009 13:10

Vaf på stan en sväng idag och då hittade vi några böcker till Linnea. Freja kan ju också läsa dom, men dom passar Linnea bättre i ålder. Tyckte att det fanns lite böcker just till Freja (1-2 år).


Var även och sökte massa jobb.

*Lagerhouse

*Skopunkten

*Hemköp

På Hemköp så ser det lovande ut. Chefen där blev intresserad då jag sa att jag jobbat på en Hemköpsbutik i 8 år. Så nu får vi hålla tummarna. Lär ju bli kvällsjobb, men då är det ioförsig bättre betalt =)


Av Malin - 25 februari 2009 09:14

Nu går det jättebra att lämna Freja på dagis. Hon har inte gråtit nån dag denna vecka. Mycket roligare att lämna nu. Får se om det fortsätter för vi ska ju vara ledig hela nästa vecka då vi åker till Östersund. Vi får hoppas att det håller i sig då vi kommer tillbaka.

Krille ha praktik hos Krokoms polisen så vi passar på att följa med vi också.


En sak som jag retar mig på just nu är A-Kassan. Sitter och väntar på mina pengar men dom vill hela tiden ha in mera papper, men det gynnar bara mig i slutet. Dom skulle ha in mer arbetsgivarintyg från sista halvåret av 2006. Dom på lönekontoret på mitt förra jobb har jag för mig inte är så snabb. Jag vet ju att jag får pengarna, men jag vill ju ha dom då räkningarna ska vara betalda. Så blir inte fallet denna månad iaf. =(

Tur att Krille har jobbat lite så han får lite extra inkomst. Behövs!

Snart ska jag ta mig en prommis i det fina vädret -3,6 och trålande SOL!

Av Malin - 24 februari 2009 09:22

När jag kom och hämtade Linnea idag så höll hon på att bli ansiktsmålad. Vet inte riktigt vad hon skulle föreställa, men hon sa att det var en prinsessa.

Dom brukar få bli det på dagis och hon tycker det är jätteroligt.

Hon sa när hon kom hem att hon ville ha kvar det tills vi åker till Njurunda i helgen, men det är lite väl länge den får sitta kvar så hon får måla en ny på Fredag.

Av Malin - 22 februari 2009 16:19

Har haft besök från Torsdag till Lördag. En klassompis från gymnasiet har varit här och hälsat på. Trevligt Trevligt!

Det har varit kallt här i hela veckan så när Krille tänkte ta bilen till skolan i torsdags så kom han bara till Linnea och Frejas dagis innan den började hacka som om det vore soppatorsk, men vi hade bensin till 8 mil till. Men en hackade bil går inte att köra med så han vände och kom nätt och jämnt in på parkeringen innan den dog helt. Vi fick leka gäster ett tag då han bara kom in på gästparkeringen. Så när Emilie kom på kvällen så fick hon börja putta bilen till våran parkeringsficka.

Vi välkomnar våra gäster på det bästa sättet. =)

Dom (Krille och Emilie) kom nästan in men en lite "snöbula" satte stopp. Fick gå ut alla tre tillslut och då kom den på plats.

För att komma till saken så var det nog en ispropp den hade råkat ut för.

Och alla försök Krille hade gjort för att den skulle starta så tog batteriet slut. Fick sätta det på laddning och att det blev mildare nu i helgen så startade bilen igår kväll. JIPPI!

Hoppas att det inte händer nått mer nu. Är less att det alltid ska hända nått. Trodde att det kunde vara nått med motorn också då motorlampan började lysa igen förra helgen. Och då hade vi nyss varait in med den och få lampan släckt av några bilkunniga. För många lampor som kan lysa!

Annars har det varit en lugn helg.

Ny vecka imorgon och nya problem eller roligheter, hoppas på det sist nämnda.


Av Malin - 21 februari 2009 16:18

Jag tävlar om ett presentkort värde 200:- hos barnbutiken PirajjaMuppsan´s blogg

Tävla HÄR du oxå

Av Malin - 21 februari 2009 16:18

Jag tävlar om ett presentkort värt 300:- hos Zillstar

i Nikitas blogg

Tävla HÄR du med!

Av Malin - 21 februari 2009 16:15

"Jag är med i utlottningen om två st presentkort á 500kr från Uteungar hos Tant Ulrika. Var med du oxå!"

Av Malin - 18 februari 2009 10:00

Tänkte skriva lite här igår kväll men jag somnade framför TV:n runt 21.00

Mådde för övrigt inge bra igår. Låg i soffan hela dagen var bara upp då jag skulle hämta och lämna tjejerna.

Orkade ingenting, hade ingen matlust. Som tur var så hade Krille en kortare dag på skolan så han gjorde maten och allt.

Linnea hade inte lätt att somna igår. Vi lägger henne alltid runt 20.00 och så brukar hon ligga och läsa lite eller så läser vi eller sjunger en sång. Men igår så gick det inte med nånting. Krille t.o.m låg bredvid henne och hon kunde ändå inte somna så tillslut så fick hon komma till våran säng och där somnade hon på engång. Så inatt har jag och tjejerna delat säng. Krille sov i våningssängen, men det går nog ingen nöd på honom för han tycker att dom sängarna är jättesköna. Titt som tätt kan jag upptäcka att han är bort och då hittar man han i nån av dom sängarna.


Dom ringde från ett jobb idag som personlig assistent. Jag ska på intevju på Fredag så vi får se hur det går. Personkimin ska ju stämma!

Ovido - Quiz & Flashcards