Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 16 december 2010 21:34

Att det inte kan vara sånt här väder hela vintern, dock kan ju solen få skina (den gjorde inte det idag). Har haft som max -10 och då var det när jag lämnade Linnea och nu på kvällen. Har passat på att vara ute idag då vädret visade sig från sin bästa sida. Man vet ju aldrig när det bli kallare igen....???

Var och hämtade hem lite pyssel på Frejas dagis. Hon har ju varit hemma dom sista två dagarna innan jullovet (går magsjuka). Vill liksom inte riskera nått. Och verkar ju som om hon har klarat sig =)

Gick även iväg och postade julkorten så nu är dom påväg =)


Linnet och jag började bygga på deras snöborg då hon kom hem från skolan. Har skottat upp all snö i en hög så nu ska vi gräva en ingång och göra en mur. Får väl se hur resultatet blir. Kul är det iaf att bygga med dom. Så skönt att kunna vara ute utan att dom och jag ska frysa.


Något som också är skönt är att Krille är ledig ända tills på måndag. Så här ska julfixas. Baka lussekatter (formen beror på barnen fantasi, Kan inte garantera den klassiska formen) Ischoklad ska också göras. Har också fått en önskan att jag ska göra dammsugare....men det får bli till veckan för annars tar dom slut till julen. Måste också göra en ny omgång Rocky Roads ;)

Tomtarna ska upp och gran ska skaffas på något sätt.... Ska även städa och försöka hålla det städat (säger så varje gång vi har storstädat men lyckas vi, NEJ)


Är vädret bra imorgon, dvs inte kallt så går vi och åker pulka innan vi gör nått annat!


Av Malin - 14 december 2010 16:43

Idag har jag varit och vägt Saga. Här är alla tjejerna vid samma ålder.      ( ca. 8½ månad)

Saga: 8445 g  68.5 cm 

Freja: 8225 g  70 cm

Linnea: 8300 g  69 cm


Så som ni ser så skiljer det inte mycket mellan dom. Kan ju jämnföra lite då dom nästan vägde lika mycket då dom föddes. Vet att man inte ska men jag gör det ändå =)


Går magsjuka på dagis så jag har bestämt att Freja ska göra jullov två dagar tidigare  än bestämt. Känns lite onödigt att ha henne där då hon har möjligheten att vara hemma. Får åka dit och hämta lite pyssel imorgon och säga God Jul ses nästa år igen!

Linnea ska vara ledig från fritids då Krille börjar då hon ska hämtas. Kan vi undvika att alla måste ut i denna kyla (-26) och i detta fall innebär det inget fritids för Linnea.


Snart ska vi åka iväg till staden för att äta på restaurang med några jobbarkompisar till Krille, ska bli skönt att inte behöva laga mat =)


Av Malin - 10 december 2010 22:34

Idag så gjorde jag ett väldans bra fynd. Jag hittade Krilles förlovningsring som har varit borta i ca. 6 månader. Hittade den när vi städade kontoret, men inte var det på golvet eller något annat utrymme som man är på dagligen utan det var i en låda där jag har mina saker (medaljer m.m) Kommer inte ens ihåg att jag har kikat i den lådan på ett bra tag (lär ju har varit ca.6 mån) För jag vet att det är jag som är den skyldige till att den hämnat där.....ja ja det är ju bra att den är där den ska va igen.... på Krilles finger ;)


Fått besök av mamma, pappa och syster som stannar över helgen.

Av Malin - 7 december 2010 16:30

  


Krille före frisörens ingrepp


  


Krille efter att frisören gjort honom finare =)

Tycker det blev väldans fint!!!


Idag så har vi tagit årets julkort.....spännande värre =)

Av Malin - 5 december 2010 22:11

Linnea har blivit rädd för mörker då hon ska sova. Vill gärna ha lampan tänd tills hon somnar och kommer inte riktigt till ro utan kommer ner till oss under kvällen.

För ett tag sedan så kom hon till mig en natt och var rädd, då hade Nisse (katten) varit under hennes täcke sa hon (vilken han aldrig gör) men man måse ju hålla med, rädd var hon ju. Gick tillbaka med henne men hon kom efter en stund (då ännu räddare) och sa att Nisse hade suttit på hennes sängbord och visat dom vassa tänderna. Vilket också låter lite konstigt då han väldigt sällan gör sådana saker. Detta har då resulterat i att hon vill att man varje kväll kollar så att inte Nisse är på hennes rum och att vi ALLTID måste stänga dörren till hennes rum HELT! Ikväll sa hon att ett gosedjurs ögon hade ändrat färg så jag var tvungen att ta ut det från hennes rum. Tror att hennes fantasi börjar härja med henne lite!

Slutade med att jag lyxade till det för henne, hon fick somna i min famn i soffan. Mysigt både för henne och mig. Måste ju ta vara på dom stunder hon vill det =)


Simavslutning idag. Tomten kom med godis och diplom och sedan var det fika och märkesköp. Freja har varit duktig nog att ta Baddaren. Linnea kom hem med en hel hög med märken, sex stycken närmare bestämt. Duktiga tjejer vi har! =)

Ovido - Quiz & Flashcards