Alla inlägg under juli 2009

Av Malin - 31 juli 2009 16:41

Nu har jag blivit lämnad ensam hemma igen, trodde att det skulle vara skönt att vara hemma ensam då jag ska jobba dubbla pass , men nu känns det bara ensamt =(


Har också fått veta att Krille inte får aspirant i varken Halland eller Västernorrland. Tror även inte att han har fått från Jämtland heller.

Så nu känns det inte alls bra. Får hoppas att han står långt fram i kösystemet. Annars så vet vi inte vart vi hamnar. Vill ju helst hamna där man känner någon. Speciellt då man har barn. Man vill ju ha barnvakt då och då =)

Nu ska jag snart cykla iväg till CoopNära, ska sitta där till 22.15 =(  


Av Malin - 27 juli 2009 22:59

Nu har man jobbat första dubbelpasset. Lindex gick det bra som vanligt tar det en stund innan allt kommer tillbaka, men sen gick det som på räls. Full rulle hela tiden.

Tyckte verkligen att det var jobbigt att man skulle behöva gå till jobbet klockan 17.15 men det känns bra så här i efterhand och tiden går ju ganska så fort ändå.

När man kom hem så var jag sugen på lite ostkrokar till kvällis, men nu sitter jag här utan krokar och med en vaken Freja.

Krille får nog bättra sig till nästa kväll jag ska jobba =) ;). Hon somnade ioförsig redan klockan halv sex men vaknade runt nio.

Så nu blir det sängen för både henne och mig.


Av Malin - 26 juli 2009 20:40

Nu är vi äntligen hemma. Nog för att det är roligare att vara borta, men det är alltid skönt att komma hem till SITT hem och alla sina egna grejor.

Har varit i Varberg i två veckor. Kunde väl ha haft lite bättre väder. Blev stranden två dagar. Önskade att det hade blivit några fler dagar.

Linnea satt och fiskade krabbor vid stenarna och visst fick hon några i sin hink.

Blev ju två svängar till "paradiset" också =) Alltid lika roligt att åka dit.

Paradiset = Gekås i Ullared.

Hittade lite regnkläder, softshelljackor, byxor m.m. till tjejerna. Köpte även födelsedagspresenter och julklappar till dom. Bra att börja i tid. Måste ju fördela kostnaderna på månaderna som är kvar. Vi har ju inte så bra ekonomi om man säger så...


Linnea hade haft det jättebra under sina två veckor på Gran Canaria. Kom hem med fullt av grejor hon skulle visa och hon hade också lärt sig några spanska ord. Och så brun hon är, min lilla brununge. Så fint till det ännu mera ljusa håret.

Hon hade fått en morgon- och en kvällsglass då hon var där och ibland så fick hon dom gratis av självaste hotellägaren. '

Fick ett jättefint förstorat kort på Linnet där hon står i motljus så man ser bara en siluett ut mot havet. Nästan lite Canvas varning på det kortet. Ska försöka få det mailat av pappa så jag kan lägga ut det.


Imorgon börjar allvaret igen. Jobb bådet på Lindex och på CoopNära så det blir dubbelpass mer än hälften av dagar. Jobbit i nuläget, men det blir nog bra då jag väl kommer dit. Och ännu bättre då man får lönen =)



Av Malin - 2 juli 2009 21:44

Freja blev jätteledsen idag då jag lämnade henne. Usch, ingen skön känsla, men jag vet ju att det går över. Fast det är ändå inge roligt.


Har gått bra att Jobba idag på Lindex, ja för nu JOBBAR jag verkligen. Har slut på min praktik så nu är jag där och får riktig lön för det.

Hittade mig en bikini och klänning på rea, men alla lapparna är kvar så vi får väl se vad Krille tycker och tänker också. Han måste ju få säga vad han tycker, sen om jag lyssnar det är en annan historia. =)


Imorgon far jag och Freja med buss till Njurunda. Jag har planerat hela dagen noga. Jag ska ta med mig all packning till Lindex på morgonen och sen när jag slutar ska jag ta bussen hem och hämta Freja på dagis. Sen ska vi ta bussen in till stan igen och hämta packningen på Lindex och sen bege oss till bussen som går 18.05


Ska bli skönt att ha lite semester. Hoppas bara att vädret håller i sig!

Ovido - Quiz & Flashcards