Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 30 april 2009 19:51

Har varit och tittat på brasan som vi hade här på gården. Liten, men fin tyckte Linnea. Tittade en stund och sedan så gick vi och lekte och gungade.


Till nått annat roligt. Idag så sa Freja en tvåords mening för första gången (iaf vad vi har hört). Hon sa "tack, mamma" . Jättekul att hon har börjat med det så får vi se om det kommer mera.


Fortfarande ingen Nisse!!! =(


Viket tråkigt inlägg, men har inte hänt så mycket.

Av Malin - 29 april 2009 21:38

Det var länge sedan jag hade en VAB-dag, men idag så blev det en. Dom ringde som sagt från dagis igår och sa att Freja inte mådde så vidare bra, men det måste ha varit något tillfälligt med magen för hon har inte varit dålig i idag. Har ändå varit hemma med henne då dagis tycker det är bäst så och även vi.

Linnea har fått en ny cykelhjälm idag då den förra började bli för liten. Hon var så snäll med Freja att hon sa att hon fick hennes gamla hjälm.

Hon var bestämd på att hon vile ha en rosa hjälm. Helst med blommor på, men det blev en rosa hjälm utan blommor. Hon blev jättenöjd med den ändå.


Var in på Ohlssons tyger och hittade markistyg, så vi har satt upp ett insynsskydd / vinskydd plus att vi satt upp infravärme på balkongen då vi inte har sol så länge. Närmare bestämt tidigt på morgen och sent på kvällen. Hoppas nu med infravärmen kunna sitta där lite oftare.


Pratade med min mormor idag och ingen Nisse har dom sett till. Börjar faktiskt ge upp nu lite på att få återse han, men man vet ju aldrig rätt som det är så kansk han kan står har vid dörren och jamar. Det är ju jobbit att inte veta vad som hänt.


Ska iväg till Lindex imorgon då Krille är ledig från skolan så kan ju han ta han om barnen. Dom skulle ändå var ledig. Kanske jag tar chansen att köpa en liten present till Krille så han fyller år på måndag. Måste ju passa på då jag inte behöver passa någon tid för hämtning av barnen.

Av Malin - 28 april 2009 21:25

Idag så ringde dom från dagis och sa att Freja inte var riktigt pigg. Hade pluppat tre gånger på kort tid så det var bara att hämta henne. Som tur var så hade Krille slutat tidigare så han kunde hämta henne så kunde jag vara kvar på jobbet/praktiken tills jag slutade. Det var första gången vi behövde hämta nått av våra barn tidigare på dagis då dom varit. Som tur var så var det ingen större fara med henne. Inga mer plupperier idag så. Blir ändå hemm med henne imorgon. Tar det säkra före det osäkra!

När vi skulle laga middag så ser vi att vi inte har något hemma så det blev att fara till Coop och hitta nått som gång fort att göra.

Bullens pilnserkorv och pulvermos, hatar verkligen pulvermos då man inte har ätit det på ett tag.

Linnea blev också ansiktsmålad till en fjärill.

Hon tycker att hon blir så fin då hon blir målad i ansiktet.

Dom brukar ju göra det på dagis så hon tycker det är så roligt.

Av Malin - 27 april 2009 21:35

Tänkte bara visa våran väggdekor som Krille hittade då vi var på Birsta city i helgen. (bild kommer)

Freja är så rolig då hon säger "uggla" varje gång hon ser den. Uggla på hennes sät vill säga.

Det är så roligt då det kommer mer och mer ord hela tiden.

Så söt så!!!!

Av Malin - 23 april 2009 20:06

Måste bara berätta att barnen sover jättebra på nätterna. Freja har sovit hela natten nu i två nätter. Imorse så kom Linnea och Freja upp rultande tillsammans. Linnet hade hjälp henne över plankan i hennes säng.

Sicken storasyster, hjälper till i alla lägen! =)

Fast nu till dagis så är det lite omvänd ordning i vagnen vi har. Linnea envisas ju med att vilja ha ståbrädan, men idag så satt hon i vagnen och Freja tyckte det var jätteskoj att stå på brädan.


Fint väder har det varit här idag. Så nu har tjejerna kunnat gunga för första gången i vår. Men det ligger ganska så mycket snö kvar på backen, men det börjar ju kännas som lite vår iaf.


Till helgen åker vi till Njurunda då Krille ska köra ut tidningar två nätter.

Ska bli kul att komma till hus då dom har lovat fin fint väder till helgen så nu får man bara hoppas att dom håller vad dm lovat.

Av Malin - 21 april 2009 19:30

Har fått klagomål från min käre sambo att jag skrivet och stavar som en kratta, men ibland så går det lite för fort.

Hoppas att ni kan tyda och förstå vad jag skriver och vill berätta.  =)


Kom på en till sak som Linnet gör som är lite roligt.

I helgen så var vi ute på gården och lekte och jag frågade om hon ville ha ner bollen eller rockringen. Då sa hon "Mamma jag ska säga dig tre saker, jag vill inte ha bollen, jag vill inte ha rockringen, men jag vill ha sopen"

Hon håller nämligen på att sopa allt grus på gården i små högar för att vi har sagt att hon får ta fram cykeln då gruset är borta.

Hon är inte dum hon inte !! Har en baktanke med det hon gör.

Hon sa idag att en liten fågel hade viskat i hennes öra att hon måste hjälpa sopbilen....=) Så när hennes kompis Moa ville leka Mamma, pappa, barn så ville Linnet bara sopa. Så söt så söt!!!

Av Malin - 21 april 2009 18:37

Har fått förfrågning om jag vill jobba på Lindex i sommar. Och det vill jag ju gärna göra.

Blir nog att jag blir ledig två veckor efter det att Linnea kommit hem. Hoppas bara då att Krille inte har nått jobb just då. Kanske blir det Varberg under dom veckorna.

Har ju även lite sommarjobb på G på Coppnära så jag lär nog inte gå och dra benen efter mig i sommar och inte ha nått att göra.

Både bra och dårligt !!!  Men jobb = pengar!  =) =)


När vi var i Östersund i påskas så försvann våran kära tjocka svart katt Nisse. Han gick ut på fredagen, men kom fram och hälsade på oss mitt på dagen. Han brukar inte går så långt utan oftast komma och "titta" till oss lite då och då. Här hemma är han aldrig ute över natten. Så lite kontigt är det. Har hört att kastrerade katter ibland är ute och "friar" ändå så vi får hoppas att han är ute och träffar en tjejkatt =)

Man vill ju veta vad som har hänt, om det hänt något.


Av Malin - 19 april 2009 20:24

Nä, så mycket har jag inte jobbat i helgen som rubiken kan få en att tro. Har suttit på Coopnära i 3 timmar igår och 3 timmar idag, men med OB så blir det ju lite pengar och sånt gillar jag !!! =) =) =)


Vi har även haft besök av svärisarna och det är jua lltif trevlig och god mat har det också blivit. Kött och potatisgratäng i lördags och fisk med räksås idag MUMS!!!! Fast jag tycker att all mat är god jag är en sån som älskar mat!!

Tjejerna fick ett par springaskor var av farmor och farfar. Det är bara att tacka och bocka för allt som dom får.....=)

Idag var vi på en biltur till Holmsund. Irrade runt där för att hitta nåt ställe man kunde gå ut på och se lite hav, men det var ju bara sommarstugor/ villor så det blev att vi for mot Färjehmnen. Där klev vi ut och blev nästan bortblåsta, som det blåste och kallt också. HUA LIGEN!!!!

Blev bara där en lite stund sen for vi och köpte glass på badhuset i Holmsund. Dit ska vi och bada någon gång. Såg mycket fräschare ut än vad Paradisbadet är.

Med tjejerna är det bra. Fast Frejas näsa vill inte sluta rinna. Jobbigt att hon aldrig kan vara helt frisk.

Imorgon är det simskola för Linnet. Hon tycker att det är jättekul att gå dit så det var bra att vi anmälde henne till det.


Vi sitter och funderar på hur och vart vi ska vara i sommar och har väl kommit fram till något som skulle kunna funka.

Dom frågade mig på Coopnära idag om jag ville jobba där i sommar. Och man är ju dum om man säger nej.

Blir kanske att jag kan jobba från och med mitten av Juli och medans Linnet är på Kanarieörana.

Lindex imorgon igen =)







Ovido - Quiz & Flashcards