Alla inlägg under januari 2011

Av Malin - 19 januari 2011 15:33

Nyss hemkommen efter en tripp till Östersund för att hämta den lagade bilen. Fick ner kostnaderna till strax under 4000:-. Har sålt skotern så vi fick in lite pengar där. Skönt att kunna betala bilen utan att behöva ta på avbetalning.

Får se om vi byter in den till en större bil (buss). Känner att det börjar bli lite trångt i den bilen som vi har. Är inte en en kombi!


Saga har fått två tänder, en uppe och en nere. Hon kan även säga hej och tycker det är jätteroligt att leka med sina systrar. Står och knackar på dörren in till Linnea rum om dom är där ine och leker. Systrarna tycker också om att leka med Saga (för det mesta iaf). Ska iväg på BVC på måndag så vi får se hur stor hon har blivit. Hon har ju hunnit bli 10 månader. Slog mig när jag var på till dagis att hon fyller 1 år om BARA TVÅ MÅNADER. Tiden går sååååå fort!

På tisdag ska Linnea till skolsköterskan för första gången. Freja ska få gå lite längre på dagis den dagen så jag slipper ta med mig alla tjejerna dit. Räcker gott och väl med Saga. Ska ju kunna kosentrera mig på Linnea.


Sitter även med att ta fram grupper till simskolan som börjar den 6 feb. Har ju blvit huvudtränare och då är det jag som ska ta ut grupperna. Men det går bra, kör först till kvarn principen. Sista anmälan går ut på tisdag och det börjar bli fullt i Plask&lek och simskolan. Teknik gruppen är tom än så länge. Lär ju förhoppningsvis komma in lite fler anmälningar dit. Annars så får jag ta och göra en till simskola. Det tråkiga är att det är plask och lek som det behövs en grupp till för men badhuset vill ha den bassängen själva då dom har öppnat, så vi får inte ha en sådan grupp till. Jag får göra det bästa jag kan med det jag har =)






Av Malin - 7 januari 2011 19:47

Det är frågan som jag ställer mig. Bilar är ju väldigt bra då dom är hel och INTE går sönder. Vi kör inte så mycket bil här hemma men bor man inte i samma stad som sin släkt och med tre barn så måste man ha en bil. Just nu kör vi en skruttbil, tur att syster min har en bil som hon har då hon övningskör =)

Våran vattenpump har nämligen gått sönder, så nu är den i Östersund och vi är i Sollefteå. SAAB sa att hos dom så kommer det att kosta runt 6000-6500 kronor. Krille ska ringa runt till dom mindre verkstäderna och kika vad dom ska ha.

Blir så otroligt less på att alla våra bilar ska gå sönder......vi har liksom annat som vi hellre lägger pengar på än en bil.

Freja och Linnea tyckte det var roligt att åka skruttbil hem iaf. Freja nämnde nog det runt 10 gånger att hon åkte skruttbil =)


Annars så tyckte tjejerna att det var kul att gå och plundra granen. Mycket dans och trötta barn. Blev också att vi kom med på en liten filmsnutt på LTs webb-tv.


Av Malin - 5 januari 2011 23:18

Idag så har vi plockat bort julen, bara gardinerna som är kvar. Dom åker väl ner i helgen. Tjejerna har fått ätit upp pepparkakshuset och som dom har väntat på att få göra det. Freja ville börja äta upp det så fort vi hade fått det klart  =)

Tror ändå att det vra Freja (kakmonstret) som tyckte det var roligaste att äta upp det. Linnea tyckte nog att det var roligast att riva det.

De som blev över då dom hade ätit sig mätta fick småfåglarna. Så nu har dom fått lite lyxigt julfika.

Imorgon bär det av till Östersund en sväng då vi ska lämna igen släpvagnen till min mormor och samtidigt passa på att gå på julgransplundring. Blir mycket åkande emellanåt, men tjejerna är duktigt och tycker inte att det är alltför trist att sitta i bilen. Ibland vill dock Linnet göra sten-sax-påse lite VÄL länge för MIN del.  


Ovido - Quiz & Flashcards