Alla inlägg under februari 2011

Av Malin - 25 februari 2011 08:17

Nu är magsjuan vi haft avklarad, Linnea borde klara sig då hon inte fått det ännu.

Började fungera normalt igår, var hur utvilad som helst. Kan inte minnas senast jag kännde mig så utvilad. Måste vara innan jag fick Linnea =)

Dagen efter (onsdag) att magsjukan hade härjar på natten så var ju totalt slut. Klev inte upp ur sängen förän klockan 15.45 Då skulle övriga familjen äta middag., jag fick ändast i mig blåbärssoppa.

Jag har liksom inte råd att tappa så mycket kilon men ändå försvann 2-3 stycken.

Tog igen ätandet igår då det blev kött, pommes och svampsås. =)


Idag så ska Krille prata på Linneas skola om hur viktigt det är med reflex och cykelhjälm. Han ska vara där som polis, så det blir nog spännade för dom. Hoppas på det iaf.

Sedan blir det en liten tur på staden, kolla lite bokrea.

Av Malin - 16 februari 2011 13:04

Igår så var vi ner och titta på invigningen av Paralympic winter world cup. Hedersgästen var ingen mindre än kronprinsessan Viktoria. Tjejerna tyckte det var spännande att se Viktoria. Freja sa: Mamma och du är Viktoria och pappa är Daniel, då är jag, Linnea och Saga prinsessbarn.

Invigningen började klockan 19.00 så klockan 18.00 så började vi gå ner till stan. Termometern visade på ca: -18, så det var bara att klä på sig ordentligt. Alltihop höll på till klockan 20.00 och sedan tog det runt 20 minuter hem. Freja började bli tröttare och tröttare, kallare och kallare..... men dom var super duktiga båda två. Inget större gnäll mer än att tröttheten och kylan började märkas lite.

Kom hem och dom fick borsta tänderna och krypa ner i sängen men en varm pyjamas och ett par varma sovsockar. Freja somnade nog på mindre än 5 minuter och Linnea var inte långt efter.


Min förkylning börjar att ge med sig nu, tycker att det räcker med att vara förkyld i två veckor. Börjar snart på min tredje, men som sagt känns som om den börjar lämna kroppen på riktigt nu. Hoppas hoppas hoppas......

Linnea och Freja är så gott som helt friska. Saga är väl lite snorig fortfarande men börjar hosta allt mindre. Så snart kan vi kanske kalla oss friska.



Av Malin - 7 februari 2011 18:22

Här är det nu förkylning för hela slanten. Jag och mina tre tjejer har åkt dit. Jag har blivit kvitt febern men hostan är kvar och nu har jag super-duper-ont i mina bihålor. Värken som bara den runt min ögon. Värst är det på morgon, får altid börja dagen med en värktablett. Saga har haft feber nu i några dagar. Allmänt ät hon ur form, mer gnällig. Hon brukar ju annars ändå vara en glad tjej. Nu trivs hon bäst i min famn och tar mer än gärna en eller två extra tupplurer. Linnea och Freja dom snorar på men är för övrigt pigga. Linnea fick vara hemma från skolan och dom ska även vara hemma imorgon. Jag tycker att då jag har möjlighet att kunna vara hemma med dom och inte missa något jobb (har ju ändå inget) så kan jag lika gärna vara hemma med dom.

Krille är frisk och han flyr även fältet imorgon och blir borta tills på torsdag. Han ska åka på någon skoterutbildning så att han får köra skoter på arbetstid.


Söndagen simskola gick bra. Känndes dock att vi var en lärare kort. Hoppas bara att vi inte är det alltför ofta.

Linnea var lite trögstartad även denna gång fast det var denna gruppen hon ville vara i, det var dock bara två i gruppen denna dag så vi kunde ju konsentrera oss på en varsin. Efter lite lek och lockning så simmade hon ändå runt 5 längder.


Nu blir det välling till Saga och lite mys med dom alla i soffan till bollibompa!

Av Malin - 3 februari 2011 12:13

Har åkt på en riktigt dunder förkylning. Igår kväll hade jag 39,1 i feber, frös och svettades om vart annat.

Natten har varit VARM.....När jag la mig i sängen så frös jag. På med både byxor och tröja, tävket ändå upp till öronen. Somnade så fort huvudet låg mot kudden. Sen har det varit stunder av frossa och stunder av värme. Har nog aldrig svettats så mycket, inte ens då jag tränar. (vilket inte är ofta)

Hoppas att det går fort över för på söndag så börjar jag som simtränare till tre simskolegrupper. Ska bli skoj att göra något.....


Saga hostar i kapp med mog men som tur är så har hon klarat sig från feber.

Ovido - Quiz & Flashcards