Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 30 juni 2009 21:48

Det gick inget vidar att lämna Freja på dagis igår. Hon bärjade protestera redan uranför dagis. Hon ville inte gå åt det håller sa hon.

Stor grät när jag gick, men som det alltid brukar göra så gick det över bara efter en stund och idag då jag lämnade henne så var det inget problem alls.


Är faktist ganska skönt att bara vara hemma med Freja. Man kan rå om henne och bara henne och det behöver både hon och jag iblan.

Såklart så saknar jag både Linnea och Krille också. Jag skulle inte vilja bo själv utan några omkring mig. Är så nöjd med mitt liv. Det är väl bara ett jobb och den där lillebrodern som fattas =) Men dom två sakerna kommer när dom kommer.

Ska söka ett jobb i morgon i Östersund. Gina tricot ska ju öppna och efter att jag vari på Lindex nu så börjar jag få mersmak av klädbutiksyrket.

Tycker verkligen att det är jättekul.


Nu ka jag återigen sätta mig in i Morden i Midsommer! Tycker att dom kan vara lite sega iblan, men bra är dom.

Av Malin - 29 juni 2009 08:53

Igår kväll så ringde Linnea hem. Dom har sagt att söndag är "ringa hem dag".

Hon får ju naturligtvis ringa andra dagar också om hon vill.

Hon bara bubblade av saker hon ville berätta. Då hon ringde så hade hon varit lite ledsen för det hade inte funnits hennes yougurt som hon ville ha, men dom hade hittat Simpsons munkar ( munkar med rosa glasyr och strössel) så då hade alt blivit bra igen.Hon hade även tagist 5 stycken simtag utan armpuffar. Så stollt över min stora tjej.


Om en timme blir det dagis för Freja. Hon har inte varit där på tre veckor tror jag att det är så jag hoppas att det ska gå bra.

Det tror jag också, men man vet ju alldrig.

Av Malin - 27 juni 2009 22:04

Nu har Krille åkt till Njurunda för att joba i två veckor innan det bär av till Varberg på semester.

Jag och Freja ska vara kvar här veckan som kommer då jag ska jobba på Lindex. Freja ska få gå en sväng på dagis.


Idag har vi varit och badat eller Krille och Freja badade och jag gick bara i till knäna. Lite för kallt för mig ;) fast det inte var så kallt. Freja älskade att sitta på Bryggan och plaska med fötterna. (bilder kommer)

Imorgon så ska jag och Freja ta en promenad till en lekpark en bit bort, tar väl med lite fika och sånt. Bara mysa på. Får passa på när man är bara vi två. Då kan jag rå om henne hur mycket som helst =)


Pappa ringde idag och sa att allt va bra. Linnea hade velat haft mamma en stund igår, men pappa sa att jag minsann inte hade en pool att bada i så då blev det bättre på en gång. Jag saknar nog henne mer än vad hon saknar mig. Hon har nog så mycket att roligt att tänka på hela dagarna.


Nä nu blir det sängen! Har kommit in i en ovana att vara uppe sent på kvällarna. Fast nu behöver vi ju inte gå upp innan klockan åtta på mornarna och Freja ligger mer än gärna kvar i sängen.


Av Malin - 24 juni 2009 21:00

Åkte till Östersund redan dagen innan midsommarafton. Så jag har haft lite "semester"

Blev en kalla och lite rengnig midsommar men vi satt ute under vårat hemmabygge till tält/regnskydd. Blir hemma byggen då det inte hålls reda på alla pinnar till pratytältet. (bilder kommer)

God mat och trevligt sällskap som alltid då man är med släkten =)


Krille åkte till tåg till Njurunda på måndag morgon för att därifrån åka bill med sin mamma och pappa ner till Varberg. Sova där en natt och sen åka till Halmstad för asspirant intervju. Sedan åka till Varberg igen och på kvällen nattåget till Östersund. Kom till Östersund vid halv sju på morgonen, sen åkte vi till Umeå runt 13.00 Så han har farit och flängt överallt på bara några dagar.


Själv så gick vi på Jamtli i måndags. Tyvärr blir det inga kort därifrån för vi hade glömt v¨ran digitalkamera i Umeå.

Trevligt var det med övervägande bra väder. Klappa killingarna och kalven, se hönorna och tuppen, titta på hästar, kossor och hoppa i höet. En rolig dag som avslutades med en sväng i slänggungan för Linnet.


På tal om Linnet så är hon just nu på Gran Canaria. Åkte tåg till Arlanda igår och flyget gick idag på morgonen.

Gick hur bra som helst att säga hejdå. Fick en EXTRA hård kram och en EXTRA låååång puss. Stora tjejen har hon blivit.

Jag tror och vet att det kommer at gå jättebra!


Imorgon ska det jobbas en liten stund på Lindex.

Av Malin - 17 juni 2009 21:33

Har inte orkat eller hunnit skriva något på ett tag, men nu ska det bli ändring på det. (hoppas jag).

Freja har varit svår att få att sova nu i några dagar. Somnar bra första gången hon lägger sig där runt sju, men vaknar efter ca. 30 min och kan vara vaken ändå till 22.30 Hon är inte sur eller gnällig eller nått sånt utan det är mer att hon inte vill sova. Så idag gjorde vi ett försöka att hon inte sov nått under dagen och nu så har somnade hon hyfsat. Har vaknat en gång, men somnat lika fort igen.

Får nog sätta en tidsgräns att hon bara ska sova 1 timme under dagarna.


I Fredags så åkte vi till huvudstaden för att besöka Junibacken på lördagen.

Tjejerna tyckte att det var jäteroligt, och roligast var nog Pippis hus. 

Sagotåget var också bra, en liten resa genom olika sagor.

Linnea och Ing-mari gillade inte råttan från Nils Karlsson Pyssling. Dom hade ju byggt upp allt som om vi vore lika små så råttan var jättestor.

Avslutade Junibacken med pannkaka och grädde. Dom hade glutenfria också så även jag fick pankisar.

Tyvärr var inte vädret med oss dom dagarna som vi var där. Så istället för att besöka Skansen en regnig, kall och blåsig Söndag så åkte vi till Njurunda och åt middag och kom hem i vettig tid till Umeå.

(Bilder kommer)


Imorgon efter att jag jobbat klart så far vi till Östersund för att fira midsommar och som det ser ut nu så blir det att fira i regnet =(

Linnea far till Kanarieöarna på tisdag. Jag hoppas och tror att det kommer att gå alldeles utmärkt för henne att vara borta från mamma och pappa och Freja i hela två veckor. Stor tjejen gillade ju verkligen då vi var i Bulgarien.



Av Malin - 8 juni 2009 19:24

Freja har lärt sig räkna om man hjälper henne med varannan siffra. Kan ända upp till 12. Så roligt att höra henne =)

Annars har vi varit i Sundsvall i helgen, Skönt för mig att vara hel ledig en helg. Har inte varit ledig på ca.7 helger. Men att få pengar är aldrig fel!

Krille var på cruising med en kompis till han. Får bli liten pojke på nytt och se alla bilar =)

Jag och Ing-mari satt och tittade på Mamma Mia. När den var slut så var klockan 01.00, så sent har jag inte varit uppe sedan nyår. Jag (vi) är sådana personer som går och lägger oss runt 22.00 och somnar strax därefter.

Filmen var bra och var lättsam att titta på och det var tur det då vi såg den så sent.

Körde bil på hemvägen. Vi byttes av då vi hade stannat och handlat i Ö-vik.

Gick bra tyckte jag och Krille har inte sagt så mycket han heller, förutom att det var lite hackigt ibland då jag växlade. Men det är sånt som händer =)


Ja nu har vi fått hem Nisse och det är dags för en avmaskingskur för den katten. Det visste vi ju att vi skulle vara tvungen att göra.

Han har även hunnit med att smita ut. Men kom in igen efter en stund som han brukar göra här uppe.

Det var Linnet som inte hade stängt dörren då han smet ut så hon gick ut och ropade på han på en gång, men då ville han inte komma in. Så hon var ledsen och sa till Krille att han inte ville in och han var försvunnen igen. SÅ hon tycker nog att det är skönt att Nisse är hemma.


Linnet hade förövrigt en hemsk dröm inatt. Hon vaknade och var jätteledsen. Hon sa att hon hade drömt att jag hade kastat Freja framför ett tår och att jag hade sagt till henne att jag skulle ringa till pappa. Och sen ville hon ligga mellan mig och Freja. Ingen dröm som jag skulle vilja drömt! =( *ryser*


Krille och tjejerna hade varit iväg på 4H gården och sett fullt med oliak djur. Linnet vill dit imorgon också. Dom hade ju inte med sig kameran. Inte så lätt heller för den hade jag i min väska.

Nä nu ska jag sätta mig framför TV: och vika lite tvätt!



Av Malin - 3 juni 2009 20:39

Vi har ju tagit bort stödhjulen på Linnets cykel och idag så cyklade hon nästan hela vägen från dagis. Krille höll bara i henne då hon skulle börja. Sen cyklade hon så bra så. Jättestolt mamma och pappa!!!

Sen ska vi inte glömma Freja för idag kom hon och sa till att hon var bajjis och att hon ville sitta på pottan. Och visst kom det bajs i pottan.

Stolta där också!

Dagis har haft sommarfest idag mellan regn och hagelskurarna. Dom hade gjort roliga aktiviteter och korvförsäljning. En björn kom och bjöd på glass till alla barnen.


Våran NIsse har kommit tillbaka igen. Han sprang bort i påskas då vi var hos min mormor. Han hade tydligen campat under en lada i en granngård. Han kom fram för ett tag sedan och började att äta lite mat och sen blev han så gosig så nu ligger han under soffan hos momma.

Mamma ocg pappa ska köra han till Sundsvall på lördag så tar vi hem han på söndag. Tack tack för att ni kör honom!!!! =) =)

Skönt att han har kommit till rätta, men vi har ju även börjat vänja oss att vi inte har någon katt. Ny klösbräda måste köpas då vi kastade den gammla.

Har man tagit hem ett djur så får man ta hand om det också!



Av Malin - 2 juni 2009 20:32

Måste bara visa mina senaste rea-fynd från Lindex.

2-par skor till Tjejerna för bara 35 kronor, tycker jag var värt pengarna.



Måste även berätta vad som hände då jag åkte in med bussen imorse.

När bussen hade stännat vid en hållplats så ville inte ena dörren stänga sig så chauffören var tvungen att gå ut för att stänga den. Problemet var då att han inte kom in i bussen igen. En av passagerarna fick gå och trycka på en knapp så dörren öppnades så att han kunde komma in.

Lite pinsamt skulle jag tycka  =)

Ovido - Quiz & Flashcards