Alla inlägg under maj 2009

Av Malin - 29 maj 2009 22:46

Idag har Krille tagit med barnen till Njurunda. Jag ska jobba dubbla tider på närbutiken imorgon så jag fick bli hemma.

Dom ringde och frågade Krille om han ville köra ut lite tidningar. Och det är ALLTID välkommet med lite extra pengar.

Så nu ligger jag i sängen med datan i knät och är helt ensam. Lite tyst och tomt känns det men jag ska passa på att få saker gjort då jag är ensam hemma.

Trodde även att jag skulle få sovmorgon på söndag, men tji fick jag då Krille berättade att vi har tvättstugan klockan 07.00 :( men vi har inte så mycket tvätt så det blir nog bra. Annars så är mina planer att jag ska ligga och sola hela söndagen :)

Tur att det finns mat till mig i frysen för min plånbok är i Njurunda. Glömde den i vagnen. Men har jag inte plånboken kan jag inte göra av med några pengar vilken är bra. (tycker Krille) och även jag, lite lite....

Av Malin - 27 maj 2009 23:07

Blev en extra sväng in till stn idag då jag upptäckte att jag tagit fel jacka på jobbet. Jag skulle ju kunnat ringt och sagt at vi kunde ta det imorgon, men nu vaar det ju så att jag hade dörrnyckeln i jackfickan. Så blev att ta med sig barnen på bussen och åka in till stan igen. Dom var så snälla så!

Åt middag på dagis idag. Hade familjekväll / fixardag. Vi had med oss pastasallad. Vädret var inte det skönaste. Blåste och var kallt.

Nu är Krille i Östersund och laddar inför intervjun.

Tjejerna sommnade jättesnällt i sina sängar, men Frejis ligger nu bredvid mig. Jag sover inte sämmre för det och det gör nog inte hon heller.

Av Malin - 26 maj 2009 20:53

...dags för inventering, så nu ät en inventering utav kosmetiken på Lindex också gjord. En erfarenhet rikare! :) Så det blev att vakna innan tuppen idag. 05.15 ringde klockan första gången sen låg jag och drog mig till 05.30

Så lite seg är man allt!

När jag kom på dagis för att hämta dom små trollen så hade Linnet bitit sig i tungan och Frejas jacka hade gått sönder. Så det blir att recklamera jackan på Lindex, lite komiskt ;)

Den man drar i på dragkedjan hade lossnat. Nog för att det var ett tag sedan vi köpte den, men allt som allt har hon bara använt den max 1 månad. Synd tycker jag då jackan är jättefin. Får nog leta mig en ny för den jackan har varit slut ett bra tag. Får se vad dom säger på "jobbet" imorgon.

Linnets tunga är bra så gott som på två bitmärken. Tummen som Linnea har haft problem med fick sin lösning igår. Vi trodde ju att den var svullen efter att hon hade klämmt sig på dagis, men det visade sig vara en sticka hon hade fått. Den satt precis i nagelkanten =( Så nu bara sen igår kväll så är tummen mycket bättre. Skönt att det inte var nått fel på tummen iaf.


Krille ska ner till Östersund imorgon för att gå på asperant intervju på torsdag. Så lycka till till honnom!

Sen har vi blivit en köksoffa rikare. Hittade en på loppis för ett par veckor sedan. Så nu har den blivit ommålad och omklädd. Resultatet ser ni här!

Av Malin - 20 maj 2009 08:57

Freja är bra rolig hon. Har på senaste tiden inte ätit all sin välling på kvällarna, men ikväll tog hon priset. Hon ville inte äta vällingen, men hon skulle bestämt hålla i flaskan och så fort jag försökte ta den av henne så blev det inte glada miner. Ska då också medela att hon sov då jag förskte ta bort den.


Imorgon är jag ledig, så skönt! 

Fyndade lite kläder idag på lindex.

1 par shorts

1 linne

1 par längre sockar åt Freja

1 par tunna leggings åt Freja

Allt detta för 40.50 :- tycker då jag är ett FYND!

Av Malin - 18 maj 2009 18:25

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag. Nej det är ingen vanlig dag för det är min och min bror födelsedag, HURRA HURRA HURRAAAA! :)


Idag har jag irrat omkring i hopp om att jag skulle hitta badhuset utan att fråga någon om vägen, tji fick jag. Blev tvunegn att fråga om vägen två gånger.

Jag jobbade över idag och trodde att Krille skulle hämta mig på stan så vi kunde åka till badhuset på en gång då Linnet skulle ha simavslutning. Den delen av planeringen att han skulle hämta mig hade han inte hört så han sa att jag fick gå dit. Mitt lokalsinne har inte varit på topp någon gång i mitt liv och ännu sämmre är det i en stad jag inte riktigt känner till.

Gick iaf åt ett håll som jag trodde var rätt, eller det var ju rätt för jag kom ju fram, men Krille sa att jag hade gått en mycket längre väg. Jag hade bara behövt gåt rakt "upp" och inte runt och tillbaka.

Jag kom iaf fram och jag var i tid och jag vi se en bit av Umeå som jag inte sätt från gåendes syn :)

Linnea var jätteduktig på simskolan. En riktig fisk är hon!

Hon hade även tagit 2 stycken simmärken, Baddaren och Sköldpaddan!

Jag blir så stolt över henne!!!! :)

(bilder kommer då vi fått till internet på stor datan)

Var hemma med Freja idag då hon hostat hela natten. Hons ka nog få gå på dagis imorgon om inte natten blir för hostig.


Av Malin - 16 maj 2009 21:29

Idag började dagen bra. Ställde mig och bakade lite, blev en morotstårta och en vanlig tårtbotten. Tårtan blir imorgon.

Ing-marie och Roland kom och vi åkte på öppethus på polisskolan.

Linnea började nämna att hon hade ont i ett öra innan vi for. När vi hade varit på polisskolan i ca. 1 timme så började hon smågrina och sen blev hon otröstlig. Ville bara till doktorn för hon hade såååå ont i örat.

Blev att vi får till akuten för vi tänkte, om hon har så här ont på dagen hur ska då natten bli.

Fick vänta en stund innan vi fick komma till "luckan" och Linnea tyckte att det var en lång väntan. Synd om henne!

Hon i luckan sa att Linnea skule få lite alvedon medans vi väntade på doktorn. Jag skulle iväg och jobba så det blev att Krille fick sitta med henne. Linnet hade somnat en sväng då dom satt och väntade. Vaknade med ett öra som gjorde ont igen. När då dokorn änltigen kom så tyckte dom som också satt och väntade att det var skönt att Linnea fick gå in, för hennes skulla alltså. Dom fick vänta i ca. 2½timme.(vad Krille har berättat för mig)

Så nu är det medusin som gäller i 5 dagar framöver IGEN!

Linnet har ju även simskoleavslutning på måndag så det blir att bada med badmössa.

Hoppas att vi har haft vårat för en tid nu!


Av Malin - 15 maj 2009 19:22

AAHHHHH blir galen på denna feber. Linnet som inte hade så mycket feber i början av veckan. Hade bara det en morgon och då bara lite över 38 grader, Nu har hon fått feber igen, men dock bara lite över 38 grader igen, men nu är hon tok snorig och har jättemycket hosta uppe på det. Hon har redan gått och lagt sig och det är inte likt henne att vilja gå och lägga sig innan den tid som vi har sagt att hon ska lägga sig.

Nu väntar lite städning, då mest bara plocka från golven. Allt som barnen dara fram varje dag.

Jobbar på Coopnära i helgen, men bara tre timmar om dagen.

Av Malin - 14 maj 2009 21:29

Freja hade 39 graders feber då vi vaknade, men fick lite alvedon så den gick ner. Nu på eftermiddagen har ingen av dom någon feber. Skönt att det inte är någon längre sjukdomsperiod.

Har fortsatt städatidag. Linnea är så söt för hon vill verkligen själpa till att städa, då speciellt sitt lekrum.

Har varit inne hela dagen idag också, inte vidare kul då det har varit kanonväder idag. Blåst, men solen har varit framme hela dagen.

Linnea har kommit på att det är "roligt" att luras.

Det började idag med att pappa ringde. Linnea svarade och dom pratade en stund. Sedan frågade han troligtvis vad vi gjorde. Då svarde Linnea att Krille stog i garderoben och att jag var ute. Hi hi hi ha ha ha

Krille var ute och sprang och jag satt i soffan.

Sedan fortsatte det då Ing-marie (Linnes farmor) ringde.

Hon frågade vad vi gjorde och Linnea svarade att dom var ensamma hemma och att jag och Krille var på fest. Hon hade lagat middag själv, spagetti och köttfärssås. Kul är det, bara hon inte börjar luras alltför mycket och till folk som inte känner oss. Vore inte bra om hon säger till fröknarna på dagis att hon var hemma själv och vi var på fest. Måste kanske ta ett snack med henne :)

Imorgon ska Linnet på dagis och Freja ska vara hemma. Jag ska "jobba" imorgon då Krille inte börjar fören 15. Så han ska komma med Freja till mig och sen ska vi åka och hämta Linnet.

Ovido - Quiz & Flashcards