Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 30 november 2009 18:17

Idag var vi iväg och köpte tapet till en fondvägg i TV-rummet (källaren).

Blev en Marimekko med röda och rosa blommor, den klassika designen.

Så nu får vi lite färg i vårat hus. Tjejerna rum kommer också att ha fondväggar i fina färger, plus att vi har lite lime i vårat köksgolv.

Har annars varit emot att ha vita väggar överallt, men tycker nu att det är fint och stilrent. Sen vill jag ju ha någon fondvägg eller färg på annat sätt i ett rum. Alltså inte HELT vita rum! 


Freja var hemma idag också men ska troligen gå imorgon. Man kan ju inte vänta på allt snor ska komma ut ur näsan. Kan ju ta evigheter....


Konversation med Freja:


Mamma: vad du är söt.

Freja: Nej, jag är gullig.

Mamma: Vem brukar säga så.

Freja: Farfar, jag är gullig, söt och snäll.


Hon spar inte med självförtroende den tösen inte =)

Ikväll blir det kvällsfika och Ullared på TV.


Av Malin - 30 november 2009 08:54

Lördag

Hade en inne dag hela dagen. Linnet gick i pyjamas hela dagen =)

Krille var på tenta i några timmar medans jag plockade lite. Jag, Linnet och Freja satt sedan en stund och övade lite på bokstäver. LInnet kan dom flesta det är väl några hon har lite svårare med. Vi satt nog i en timme iaf och grejade.

Fick bort vårat vitrinskåp också så nu har vi en sak mindre att frakta till Sollefteå.

Packa några lådor och gick igenom lådor i köket som var fulla med skrot. Skönt att få bort sådan, det är ju det som tar tid sedan.

På kvällen så tog vi och bakde en hallonpaj, MUMS! Verkligen jättegott!


Söndag

Låg och drog oss lite i sängen och hade inte jättebrottom upp.

Monterade ner lite hyllor från väggarna så man slipper göra det senare. Tänkte åka och handla innan Linnet skulle på kalas men Linnea ville inte följa med så det blev att vi åkte då vi hade lämnat henne hos Moa.

Åkte till ICA-Maxi och innan vi gick in dit så gick vi förbi så Freja fick titta på tomten.

Tog det sedan lugnt hela dagen.

Freja har blivit superduktig på att somna om igen i sin säng. Man fr gå dit och säga åt henne att hon ska lägga sig på kudden igen och det går oftast =)

Linnea hade en sån där jobbig kväll igår. Ville inte gå och lägga sig och det slutade med gråt och att Freja vaknade. =( Freja somnade dock om i soffan med mig och Linnet smnade efter en stund i sin säng. Men det är aldrig kul att hon somnar ledsen.

Tog den sista pajbiten till kvällsfika.



Freja har gått utan blöja för det mesta i helgen. Har bara hänt en riktig "olycka" så det ska man inte klaga på. Hon har lite svart att bajsa på toaletten. Det vill hon helst göra i blöjan, hon har inte riktigt ro att sitta kvar på toaletten. Hon går ju bara på toaletten, vill inte använda pottan. Pottan går bara an och det är någon annan som sitter på toaletten.



Av Malin - 29 november 2009 09:47

  



"Jag är med och tävlar om en Molo mössa i valfri färg och storlek från Pirum Parum hos Kissegirl.

Tävla här du med!"

Av Malin - 27 november 2009 18:15

Idag var det dags för tvättstugan att få sig ett besök. Har den  alltid klockan sju på morgonen för då är det klart redan till elva och sedan har man hela dagen kvar ändå.

Krille var ledig idag så vi for och handlade lite, köpte en stor burk med takfärg, nu ska det målas minsann =)

Har inte varit ute något mer än det. Var ner i förådet och hittade mina mammakläder så nu ska jag prova och se om jag kan ha allt. Linneas lucialinne hittade vi också. Hons ak få prova det men tror att det är på gränsen. Vi får hoppas att det passar även denna lucia.

Nu kom Freja upp i min famn och somnade på 5 minuter, men då har hon inte sovit på hela dagen och varit sysselsatt hela tiden på eftermiddagen. Dom har lek förträffligt bra idag mina två underbara tjejer.

Fyllt ett par lådor till idag med sängkläder, sakta men säkert så åker det ner i lådorna.

Imorgon kommer det en och köper vårat vritinskåp, kommer inte att ha någon plats för det i huset och då vill vi inte heller frakta ner det.


Ikväll blir det väl idol framför tjock-TV:n.

Av Malin - 27 november 2009 07:52

Vilka är ni som är mina besökare...? Skriv en komentar....=)

Nyfikenheten tar över!

Av Malin - 26 november 2009 21:09

Idag har det inte blivit mycket gjort. Packat upp kläder ur väskorna ifrån helgen som var, samt hunnit packa några flyttkartonger.

Barnen var ju hemma idag och då blir dom väl inte alltför aktiverade hela tiden så jag och Linnet råkade i luven på varandra rejält en stund idag. Freja var också lite inblandad, men hon brydde sig inte alltför mycket.

Det värsta av allt var att det var en sådan sak som hade kunnat undvikas (jag brukar säga att det kallas "onödig tjatgrej" till tjejerna), men men vi blev kompisar igen efteråt. Vi har sagt till tjejerna att om dom blir arg så ska dom säga det iställer för att skrika eller ännu värre slåss. Så idag ställde sig freja med armarna i kors och sa "Jag är ARG" och hade dom där rynkade ögonbrynen, men det gick över lika fort som det kom. I

kväll somnade hon (Linnet) utan nått tjorv, dock inte i tid men jag är nöjd iallafall. =) Alltid roligare att lägga ett glatt barn.





Av Malin - 26 november 2009 07:52

Igår tog Freja sprutan mot svinisen och idag är hos sjuk. Men det positiva i det är att det inte är från sprutan utan att hon bara är snorig och var även det innan hon tog sprutan. Linnet är lika snorig hon med. Kom bara sådär över dagen, inget snor på morgonen och super snorig på kvällen.

Linnet gick inte ens på gympan igår, det ändå stället hon gick till var toaletten och snöt sig.

Båda får vara hemma idag, Linnea måste bli frisk tills på söndag då hon ska på kalas till Moa. Hon missar nog hellre dagis än kalas.

Så idag blir det att var inne hela dagen och sedan packa grejor i dom tre lådorna som Krille tagit upp.


Ryggen min är som oftast helt eller delvis slut på kvällen. Riktigt skönt att krypa ner i ett varmt bad då. Så mamma detta är till dig: Utnyttja riskudden väl för efter jul är den i mina ägor ett tag!


Av Malin - 24 november 2009 13:42

Nu har vi tillslut känns det som fått våran lägenhet såld. Fick det vi begärde och får väl vara nöjd med det då det inte har varit någon rusning till visning direkt. Går lite back på den , men vi slipper ju dubbla boende kostnader.

Köper blir helt klart då dom nya flyttar in som blir 1 februari. tycker jag cokså är skönt då vi inte behöver flytta hela julen utan kan ta det lite lungt just då.

Krille går ju ändå i skola två veckor in i Januari. Är ju skönare för honom att bo i lägenhet dom två veckorna än att han skulle på i en stuga på någon camping.


Iadg så har vi (jag och krille) varit omkring och uträttat lite ärenden. Nu är det bara några få julklappar till som ska inhandlas sen är det klart....SKÖNT!

Kollat lite på kakel och se vad vi ska ha i köket, det lutar åt svart eller åt limegrönt. Har ju lite limegrönt i golvet som ska in i köket också, så vi får se...tror mest på det limegröna just nu. Måste kolla upp hur det blir med måtten så att det inte ser konstigt ut.


Nu ska jag hämta tjejerna på dagis och hoppas på en smidig påklädning!


Ovido - Quiz & Flashcards