Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 31 mars 2009 20:03

Tänkte köpa mig en skinnjacka idag på Veromoda. När jag skulle betala så sa tjejen i kassan att om jag blev clubmedlem så hade jag 20% rabatt på torsdag så jag la undan den så blir den ju lite billigare =)

Det tyckte jag var väldigt snällt gjort av henne.

Var och bokade tid för våran bil på verkstan då våran motorlampa lyser lite då och då + att det läckte från nån slang som oljan har med att göra.

Får det på garantin så det är ju ingen utgift för våran del. Hoppas bara att dom fixar motorlampan. Har ju haft inne den för det förut och då var det något glappt som gör att det börjar lysa.

Är lite jobbigt då man nyss har köpt bil och det första man behöver göra är att lämna in den för något krångel, men som sagt det är ju inte vi som betalar för det.


Jag ska jobba på torsdag mellan 07-15 och lördag 15-22. Får se hur det går för jag är helt slut på kvällarna och morgorna. Fattar inte varför det måste ju ha med att jag är förkyld. Somnade en sväng men Freja nu ikväll då jag la henne och då var kl. 19.00 och då gör jag ju inget på dagarna heller.

Freja har det lite jobbigare att somna nu när det börjar bli ljust ute. Hon är annars en tjej som vill ha det kolsvart då hon ska sova.

Linnea är tvärtom vill gärna ha lite lyse på när hon ska somna. Problemet med henne nu när man säger att det är kväll är ju att hon inte tycker riktigt att det är det för det är ju " inte mörkt" ute.

Nu ligger dom båda i sängarna så vi får hoppas att dom sover snällt där ett tag så kan jag och Krille sitta i soffan och mysa lite om han vill maka på sig lite så jag också rymms =)

Av Malin - 29 mars 2009 09:59

Har direkt inget emot snö, men man tycker ju att när det väl engång börjat smälta undan så kan det ju få fortsätta. krille tycker dock att det är bra då vi ska till Östersund under påskhelgen och om det fortsätter att vara lite kallt så finns ju snön kvar längre och då kanske det blir lite skoter och skidor.

Nu är Krille den största sjuklingen i familjen. Han brukar klara sig från alla basilusker som barnen kommer hem med, men inte från denna. Alla hostar och snorar i kapp med varandra. Hoppas att det snart ger med sig. 

Måste också berätta att Freja sov hela natten i sin säng natten mot lördag. Fick gå upp och stoppa i nappen två gånger men sen sov hon till 06 eller nått sådant. Sa till Krille att nu får vi hålla på det här så kanske hon sover i sin säng hela nätterna, men tji fick vi för igår kväll så hade hon jätteproblem att somna. Vet inte om det var magen som det var lite ont i. Så hon har legat med oss hela natten..... Får hoppas på en bättre natt till natten. Nog för att jag sover bra fast hon ligger bredvid oss, men det är ju bra för hennes och våran skull om hon lär sig sova i sin säng. Linnea var ju tre år då hon började sova i sin säng. Så Freja ligger ju före iaf då hon sommnar bra i sin säng och brukar sova där till någongång på natten.

Dags att klä på barnen lite kläder och se vad vi ska hitta på idag. 

Av Malin - 26 mars 2009 07:52

Jag blir så less på dessa basilusker som finns. Nu när Freja är så pass bra att hon kan gå på dagis så är det Linnea som har fått feber. ahhhhh!

Hon får så lov att följa med mig på möte hos AMS idag. Ska dit och se om och vart jag får en praktikplats.

Var på koll med Freja igår. Hon fick sin spruta och allt var bra.

Vägde 11465 gram och var 81.5 cm lång.

Det roliga är att alla tycker att hon är så mycket rundare än vad Linnea var i samma ålder, men när man tittar vad hon vägde så skilljer det bara 105 gram  på vikten och 1.5 cm till Linneas fördel på längden så jag vet inte varför hon ser så mycket rundare ut. Linnea kanske hade spridit ut sin vikt på hela kroppen och Frejas vikt sitter kanske på benen och magen =)

Hon fick sin spruta också. Hon var jätteduktig och sa inte ett pip. Jag tror inte att hon rörde en min heller. Underbara tös! Linnea var bra som en sorasyster ska vara och höll Freja i handen utifall hon skulle tycka det gjorde ont. Hon är en sån underbar storasyster.

Nu blir det att klä på Freja och snart bege oss til dagis. Det är skönt då man har lite tid på sig innan dagis.

Av Malin - 25 mars 2009 10:20

Nu har Freja haft riktigt hemsk hosta sedan i Lördags. Usch och fy, nästa så att hon kräks då hon hostar.

Ska på 1½-års kontrol idag och då ska man även träffa en läkare så det passar ju perfekt. Hade jag inte vetat om att vi ska träffa en läkare idag så hade jag ringt och bokat tid. Hoppas att hon får något åt hostan för jag tycker inte att det har blivit bättre med den hostmedicinen hon tar nu.

Hon hostar lite mindre på nättrena nu, men då är det dubbelt så mycket på dagarna. Hon har även haft lite feber (38 grader) i två dagar , men det kan även bero på en tand. Hon sicklar nått grymt just nu. Får ta och kika efter om jag ser någon tand som kommer.

Vi ska även på utvecklingssamtal på dagis idag för Freja, men det lär nog inte vara något större bekymmer där. Det går så bra så.

Måste bara visa ett kort då Linnea står och poserar med sin nya skinnjacka!

Av Malin - 19 mars 2009 20:13

Idag har jag fått pengarn från A-kassan. Väldigt skönt och väldigt välkommet.

Började dagen med att vakna klockan 05 på morgonen av en Freja som låg i våran säng och sparkade på mig och Kristofer. Sen tyckte hon att det var dags att gå upp. Som tur va så är hon så duktig på att ligga och gosa i sängen så vi gick väl inte upp förän runt halv sju.

När barnen var på dagis och Krille var på skolan så tog jag tag i lite städning. Plockade ner skidor och pulkor till förådet. Ingen mer pulka till dagis nu då all snö på vägen är borta. Roligt för tjejerna för då kan dom gå och plaska i alla vattenpölar.

Efter att vi hade hämtat tjejerna på dagis så for vi och storhandlade. Så nu känns det skönt att ha kyl och frys fulla igen. Ett stort plus till alla matbutiker som har frukt till barnen. Vi dyker rakt på den korgen på en gång. Av våra papperskassar så blev Linnea och Freja två

papperkasse-spöken. Väldigt roligt hade dom =)

Var även en sväng till lite roligare affärer och hittade varsin vår/sommar jacka. Linne fick en skinnjacka och Freja fick en softshelljacka båda från Lindex. Måset ju utnyttja rabatterna man får. Hittade även en baddräkt till Linnea på Kappahl. Hon började klaga lite att den hon har är lite liten.

Nu har Linnea bara 1 dag kvar på sin pencelin kur. Hon har inte tyckt det har varit så gott, men ändå tagit den utan större motvilja. Hon har väl sagt ett par gånger att hennes öra är bra så hon behöver inte ta nån mer medecin.

Imorgon ska jag sätta mig och söka lite jobb och sommarjobb. Ska även sätta mig och göra en lista på vart jag skulle vilja göra min praktik. Ska nämligen ut på praktik genom arbtsförmedlingen.

Krille är ledig imorgon! SKÖNT!

Av Malin - 16 mars 2009 19:42

Hade skrivit om hur jag hade det på klassträffen, men inlägget försvann så jag orkar inte skriva om det. Kortfattat så hade jag det jättetrevligt. Kul att träffa alla igen. Dock inte helt nöjd med upplägget och priset man fick betala.

Igår runt middagstid så började Linnea ta sig för örat och säga att det gjorde ont. Hon har varit förkyld en vecka så vi började ana att det var en öroninflammation på G men vi var inte säkra. Förra gången så var det bara en antydan om att hon var lite röd i örat så då fick hon ingen medicin.

Sen runt klockan 20.30 så vaknade hon i sin säng och var jätteledsen och hade jätteont i örat. Hon var ledsen i runt 1½ timme innan alvedonen började verka och hon somnade av ren umattning.

Så imorse så ringde jag till hälsocentralen och fick en tid klockan 13 idag och det var inegn tveckan om att hon hade en inflammation. Hon var mycket röd i örat så nu har hon en penselinkur i 5 dagar. Hon tyckte inte det var alltför gott, men det var inget gnäll då hon skulle ta det då vi sa att hon var tvungen.

Blev ingen simskola idag då läkaren tyckte att vi skulle avstå från det, men dagis bli det imorgon om hon är pigg och det har hon varit hela tiden.


Av Malin - 13 mars 2009 13:31

Var skönt att få sova utan barn och sambo fast det är lite väl tyst då man ska gå och lägga sig.

Vaknade som vanligt runt 07 och kände att hela min kropp värkte. Troligtvis har bussresan från Umeå en del i det hela plus att soffan jag sover på här hos mamma och pappa inte är det bästa eller den skönaste.

Ska försöka få bort den nu till våren.....eller hur M och P...=)

Om vi sover här så sover vi ju inte alltför många natter och sen kan vi ju också sova hos min mormor.

Har varit på stan men min stor lillasyster idag. Var och lämnade igen någon polisbok på campusbiblioteket. Första gången jag satt min fot på ett campus/universitet någonsin. Jag har inga planer just nu att det kommer att bli någon mer gång heller, men man vet aldrig vad framtiden har att ge.

Nu ska jag ta och duscha och sen bege mig till min käre bror och sen är det Reunion från klass 9.

Ska bli spännande!

Av Malin - 11 mars 2009 13:45

Idag och igår har jag varit hemma med sjuka tjejer. Ingen feber men dom har haft hosta, hosta och åter hosta. Freja började redan i helgen, men var så pass pigg att hon kunde gå på dagis i måndags. Linnea började natten till tisdagen med att hosta. Båda fick vara hemma då Freja inte åt någonting på hela dagen i måndags. Ska skicka iväg dom imorgon, så pass pigga är dom.

Ska lämna dom till lunch och sen ska Krille hämta dom klockan 17.30

Känns inte så kul att dom ska behöva vara där så länge men vad gör man.

Själv så ska jag åka till Östersund imogon kl.16 (därav den sena tiden på dagis) då vi har reunion på Fredag. Tänk 10 år sedan man gick ut nian.

Ska bli roligt att träffa alla igen.

Krille ska vara hemma med barnen för första gången själv över en hel helg. Kan nog vara nyttigt för alla inblandande. Freja är just nu väldigt mammig på kvällarna. Hon sommnar inte lika lätt i sin säng heller, men det är nog för att hon ligger med mig både då vi är i Njurunda och i Östersund.

Det kommer gå hur bra som helst för han att vara själv med dom. Får känna på att det inte är så enkelt och lättsamt att vara hemma med två små barn. Nog för att Linnea sköter sig själv jättebra men hon vill ju även hon ha uppmärksamhet. Kom på att jag ALDRIG har varit borta från barnen så här länge som jag kommer att vara borta nu. Känns lite i mitt mammahjärta att jag kommer sakna dom. Krille också såklart!

Nä nu måste jag packa och städa lite så inte Krille behöver göra allt i helegn, eller??!!!???  *funderar*



Ovido - Quiz & Flashcards