Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 19 september 2010 22:14

Idag så började dagen med att Linnea hade sin första teknik-simskole-lektion.

Dom simmade frisim och hon är jätteduktig för att bara vara "snart" sex år.

Rumpan hade en tendens att vilja åka ner mot botten, men till nästa gång ska hon få simglasögon så kanske det rättar till sig.

Dom är bara fem stycken barn så det är ju skönt. Min farhåg var ju att dom var så många att dom inte kunde titta till alla men det löste ju sig. Fem barn på två lärare, mycket bra!

Adam och Kicki kom förbi på fika så det blev ju till att plocka undan "lite" innan. Jämt blir det att vi måste städa innan det kommer någon, varför kan man inte bara ha det fint och städat hela tiden ??!!?? Säger varje gång vi har städat att nu håller vi det här, men icke. Visst så röjer tjejerna fram, men vi kan inte skylla det på dom heller. Det är upp till oss!!!!

Krille började jobba klockan 16 så nar han for så satte sig tjejerna för att pärla lite. Jag satt i telefonen med mamma då Linnea kom och sa att Freja en pärla i näsan. Hon hade pillat dit två men fått ut ena själv. När hon skulle pilla ut den andra så pillade hon den bara längre in. Blev att jag fick ta pincetten och ta ut den. Slutet gott allting gott! Hoppas nu att hon inte upprepar det igen.

Fick leka doktor då och sedan fick jag leka det igen då jag hörde Saga skrika och sprang till henne (jag var i köket och hon i matrummet). Tittade på henne och blodet bara rann nerför ansiktet, från pannan och ner till hakan. Tröjan var blodig, mattan, golvet och allt detta blod från ett litet sår i pannan som Nisse (katten) var skylldig till. Ett sånt litet sår och så mycket blod. Fick ett litet plåster och lite gos så var hon nöjd igen.


Själv så hoppas jag på en hostfri natt då hostmedicinen har tagit slut! 


Av Malin - 9 september 2010 22:36

Imorgon bär det av till Östersund. Saga ska föreviga hos en fotograf hur hon ser ut då hon är 6 månader. Tänk att hon redan är 6 månader, tiden går FÖR fort.

Hon är ingen liten bäbis längre som bar ligger och sover. Hon hasar sig fram hela tiden och fort går det. Ställer sig upp på knä har hon börjat med nu och sitter själv gör hon en liten stund.

Hittade en fin klänning som hon ska ha på sig imorgon, hon kommer att bli så fin. Fast det är hon ju redan, det är alla mina tre töser!


Renoveringen står still känns det som nu. Måste ta tag i att måla trappen en gång till och sedan klä in trappstegen. Men jag orkar inte.....

Krille hittade någon färg som höll på att bli dålig så han målade golvet i gästrummet. Har samma färg på golvet i kontoret.


Våran förkylning som tjejerna och jag har haft har nu gett med sig. Skönt att slippa ha så ont i halsen. Så nu hoppas jag på att sjukdommarna håller sig på avstånd ett tag. Men med barn på dagis och i skola så lär det inte dröja alltför länge innan vi åker dit igen. Okej en lite förkylning bara vi slipper magsjuka!


Linnea ska börja på simskola eller rättare sagt teknikgrupp. Känns som om kommer att lära sig mer om hon går upp en kliv än om hon ska vara kvar i simskolagrupp. För mig känns det lite både och då teknikgrupperna håller till i stora bassängen och Linnet orkar ju inte simma en hel längd. Det kommer hon nog att klara snart, men det jag vill veta är om dom kan hålla ett "extra" öga på henne.

Freja ska också kanske få börja i "lek och plask" dom kunde inte direkt säga någon ålder utan det är upp till barnet hur det är. Freja vill ju och lekoch plask för mig är ju att man får vattenvana och det är det hon behöver. Hon är inte riktigt trygg i vattnet mest då att få i ögonen eller ligga på rygg utan att känna botten.

Blir det inte att hon ska gå så har jag fått höra att det finns lediga platser på bamsegympa, så jag får gå med henne på det istället då. Då får u jag också rör på mig lite =)





Av Malin - 1 september 2010 17:00

Nu börjar det blir klart i köket. Fick ju hem en STOR frys igår så nu är den på plats...SKÖNT!

Är bara någon list uppe vid taket, ovanför skåpen som vi ska hitta. Har ju hittat en vit men den passar inte riktigt in då vi har högblanka luckor och denna list var inte det. Får leta vidare....

Krille har också gjort iordning lill-toan nere. Den har fått ny toalett, lite mer kakel och lite färg. Färgen är vi inte klar med än, får väl ställa mig där och måla senare ikväll. Hinnar ju innan Krille börjar jobba (23.00).

Tycker att det är jättesvårt att göra en massa då man är hemma med alla barnen själv. Städa går ju men inte något större (måla m.m.)


Freja börjar bli bättre i sin förkylning. Linnea klagade på att hon hade ont i ett öra igår kväll, men det gick över med lite alvedon. Får verkligen hoppas att det inte kommer ikväll också. Hon har ju en tendens att kunna på öroninflammation då hon blir riktigt förkyld. Hon är även hon lite förkyld, mest snor på henne motför Freja som har både det och en hosta.


Magen kurrar....dags för mat!


Ovido - Quiz & Flashcards