Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin - 29 augusti 2009 09:17

Efter att jag , krille och Freja hade ätit middag (Linnet år hos Moa) så frågade Krille Freja om hon ville ha efterätt och då sa hon att hon ville ha FILMJÖLK, hon kräver inte mycket till efterätt hon inte.

Hon ville inte ha blöja idag heller (hon vill aldrig ha det) men det gick inte lika bra idag blev både det ena och det andra i trosan idag.


Imorgon ska vi på loppis en sväng och sen ska jag väl ta tag i bakandet till Frejas Födelsedag, Ska väl baka lite bullar och muffins och sen en tårta förstås men det blir ju lite senare i veckan.


Fick Freja att somna utan at jag låg bredvid. Satt på en stol och gosade med ryggen. Tar ju en lite längre stund att lägga henne, men förhoppningsvis om jag fortsätter så går det bättre och bättre.

Det har ju blivit så att när jag är hemma så har Krille jättesvårt att lägga Freja. Hon vill bara att jag ska vara där. Går ju bra nu då jag inte har något jobb, värre kan det ju blir senare om jag får nått kvällsjobb.



Av Malin - 24 augusti 2009 20:07

Idag var det dagis premiär igen efter "sommarlovet".

Freja var lite blyg från början men det släppte så fort hon kom ihåg att den där rutchkanan var ju ganska så rolig.

När vi hämtade dom så var det också glada miner att vi kom. Det hade väl inte varit en så jätterolig morgon för Freja. På morgonen är alla barnen på en avdelning och sen när det är dax för frukost så går dom större barnen in till sin avdelning och då blev Freja jätteledsen för hon ville ju äta med Linnea. Inte så kontigt då dom har ätit frukost med varnandra hela sommaren. Men det hade gått över som med allt annat.


Hemma har Freja fått för sig att hon inte ska ha någon blöja och det kommer från att båda tjejerna är supersnabba att ta av sig kläderna då dom kommer in, så då ser ju Freja att Linnet bara har trosor på sig.

Hon säger ju till när hon är kissig eller bajsig men oftast så kommer det ju ingenting. Igår så vra det ett undantag hon både kissade och bajsade på toaletten (hon vill helst inte sitta på pottan). Man ser att hon blir så stolt när nåntning händer på toaletten för hon skiner upp och blir jätteglad.


Imorgon blir det jobb på Lindex 11-15.


Av Malin - 21 augusti 2009 20:22

Nu har det blivit tillökning i släkten.

Tjejerna har fåt en till tremänning och jag har fått mig en kusin.

Tremänningen ska heta William och min kusin ska heta Wilma. (lite roligt att det var så lika namn)

Idag har vi inte gjort så mycket. Var iväg och hittade en födelsedagspresent till Freja. Krille har sytt en ny gardin till vårat sovrum.

I helgen ska vi nog bara ta det lugnt och dona lite här hemma och ha tvättstuga.

Till veckan så börjar den "riktiga" vardagen med dagis, simskola och pluggande för Krille.

Nu ska jag ta tag i läggandet av barnen. Har inte blivit att vi kommit tillbaka in i rutinerna =(



Av Malin - 19 augusti 2009 21:29

For och strohandlade idag på förmiddagen och då köpte Krille ÄNTLIGEN ett par stövlar. Så vi kom hem och åt lunch (plättar med grädde och sylt) sen så bestämde vi oss för att gå på en liten skogspromenad.

Freja sa att hon ville plocka blåbär, men det var dåligt på den fronten, men lite hallon fick vi med oss hem. Tror jag ska göra en Hallonlikör av den som min mormor ska få. Linnea ville dock helst av allt få äta upp alla på vägen hem från skogen. Det fanns destomer utav myggen =( Tillslut blev det frö mycket så vi var tvugna att vandra hemmåt.


Har donat lite här hemma. Plockat upp alla väskor och hängt upp en taklampa i vardagsrummet. Har inte haft någon förän nu så vi tänkte då vi ska bo här så länge till så sätter vi upp en ;) Nä, skämt å sido så är det skönt att ha en lampa där. Blir sååå mörkt på hösten och vintern.


Imorgon blir det en sväng på stan. Ska in på Lindex och begära arbetsgivarintyg (A-kassan ska ju ha papper hela tiden) och sen blir troligen en eväng till banken och prata om lånelöfte.

Av Malin - 19 augusti 2009 09:01

Har inte orken att uppdatera här =(

For ner till Sundsvall med buss och katten var med. Han har alfrig varit så snäll som han var då, hela vägen ner så låg han tyst i sin bur.

Men så fort vi kom fram och jag satte in honom i vårna bil så började han jama.

Kom fram till en jätteförkyld Krille som lyckades smitta mig inom några dagar och det sitter fortfarande kvar.


Var på Djungelhuset två dagar då vi var i Östersund. Första gången med mamma och Amanda och den andra gånger var vi fär med föräldragruppen. Så roligt att se dom igen. Alls barnen har ju blivit såååå stora. Och tjejerna hade jätteroligt där. Vi ska testa på leklandet i Sundsvall och här i Umeå också så får vi jämföra vilket som är bäst. =)


En dag fick vi också för oss att vi skulle göra stentroll. Det gjorde jag mycket då jag ver liten så vi gick ner till sjön och letade lite sten och sen var det bara hem och bygga.

I helgen hade vi kalas både för min lillasyster som fyller 17år och min morbror som har fyllt 30 tidigare i sommar. Men han var uppe från Göteborg nu så då får man passa på och träffa han.

Åt surströmming en dag och kräftor och älgkött den andra (MUMS!)


Nu när vi är hemma så återgår rutinerna till det vanliga, men det behövs verkligen på våra barn (tider för sovdax).

Skönt ändå att vara hemma och nu ska vi inte åka bort på länge heller. Så är det några som vill träffa oss så får dom komma upp =)


Av Malin - 8 augusti 2009 21:57

Idag har jag inte gjort mycket. Var iväg och köpte en ny kattkorg till Nisse och det är väl det ända också jag har gjort idag. Packat lite då jag ska åka till Njurunda på måndag morgon och sen vidare till Östersund på tisdagen.

Imorgon jobbar jag den sista dagen som jag vet om i nuläget iaf. Sen får vi se om det blir någe mer jobb, men det hoppas jag på.


Ska bli så roligt att träffa tjejerna och Krille igen. Det är inte lika roligt då dom inte är har. Är ALLTFÖR lugnt och tyst. Man blir ju van av att ha liv och rörelse omkring sig.

Vi har anmält Linnet till en grupp på Sweden Sport Academy. Där får hon prova på olika sporter under 12 veckor bla. friidrott, handboll, fotboll, skridskor, gymnastik, bordtennis m.m

Lär blir roligt för henne att test på så mycket möjligt. Simskola är också anmäld men har inte fått nått svar om hon har kommit in i någon grupp än.


Nu blir det sova för mig så jag inte försover mig denna söndag också =)


Av Malin - 2 augusti 2009 22:09

Idag så vaknade jag med en känsla som inte känndes bra. Kollade på klockan och såg att jag skulle ha varit på jobbet för 5 min sedan. Ingen skön känsla, ringde direkt och sa att jag skule komma så fort som det bara gick. Som tur är så bor vi inte så långt ifrån jobbet.

När jag kom dit så var jag en kvart sen. Som tur var så sa chefen att det var lugnt, hoppas att hon menade det också.

Inte roligt alls att komma sent.


Krille och tjejerna har varit i stugan utanför Ljusdal i helgen. Dom hade badat och donat.

Saknar dom JÄTTEMYCKET!!!

Trodde att det skulle vara skönare att dom var borta då jag jobbar mycket dubbelpass, men det är trist och för tyst här hemma. Jag får ju träffa dom om en vecka, men det känns så länge. Fast jag ska jobba dubbelpass alla dagar utom tisdag, lördag och söndag.

Jobbigt men blir bra med pengar.


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och ställa dubbla klockor så jag inte sover för länge imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards