Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 28 januari 2010 19:23

När jag stog och gjorde blodpudding till lunch idag så ringde det på dörren. bLev lite förvånad för det är inte nått som hänt så många gånger sedan vi flyttade hit. Har ioförsig inte bott här så länge =)

När jag öppnade dörren så var det min bror med familj som hade kommit och hälsat på. Trevligt trevligt !!!!

Så idag har dagen gått fortare än vanligt. Skönt det! Har även målat klart spjälsängen så nu är den vit.

Fick hjälp av Markus att skotta bort det värsta från uppfarten och Fernanda hjälpte till att diska i badkaret. Tack så mycket!

Fick ju skota mig en liten liten stig då jag skulle hämta posten. Precis då jag gick ut på bron så var postbilen vid våran brevlåda och den fick backa och hålla på. Var bara vi (jag) som inte hade skottat bredvid lådan....men men jag kan ju inte gå ut och skotta i mitt "tillstånd" =)

Bror bjöd på middag idag också, så idag har jag blivit bortskämd =) Tack igen!

Ska bli skönt att få hem Krille om det bara är över helgen. Sedan far han till Sundsvall på måndag- torsdag igen. Men förhoppningsvis så har vi iaf en spis och ugn då.

Nä nu ska jag krypa ner i sängen med Freja och titta på Antikrundan, Linnea fick för sig att hon ville sova i sin säng och det är ju bara positvt det =)

Av Malin - 27 januari 2010 17:55

Har inte haft orken att gå in hit och skriva på ett tag. Så nu blir det lite uppdatering!


Idag så har det snöat konstant sedan åtta tiden imorse och än så ser det inte ut att sluta inom en snar framtid. Har det kanske kommit tre dm. Så idag har vi bara varit inne. Snöar det inte imorgon så får vi ta och gå ut i snön och leka lite.

Rörmokaren kom idag efter att jag hade ringt och frågat vart dom höll hus. Så nu kan Krille komma hem till helgen (han är i sundsvall) och göra iordning köksbänken och sedan ska vi få hi rörmokaren igen till veckan och sedan kan köket göras klart. JIPPI!!!!!

Fantasin tryter lite på matfronten när man bara har en kokplatta att änvända, men det går..... Diska i badkaret blev det idag också. Måste ju vara förta gången för allt.....


Jag skrev ju i förra inlägget eller något annat att våran trapp ner till källaren är ganska så halkig iblan och bevis för det fick vi då Linnet för några dagar sedan ramlade och kanade ner. Slogs sig inte alltför illa, men fick lite skrapsår och blåmärken på ryggen och ont. Får ta och lägga nått på trappstegen så att dom inte är så halkiga. Har ju ioförsig inget trappräcke just nu, kan ju vara en orsak att hon ramlade. Gör det ju inte lätt för dom....=)





Av Malin - 22 januari 2010 19:01

Igår så var Krille upp till Umeå för att städa ur och ta hem de sista lasset. Morgonen började med att garageporten gick sönder. Går att öppna och stänga men öppnar man den så åker den igen lika fort. Någon metalldel som hade gått av sa Krille.

Under gårdagen så små donade jag väl lite, gjorde inte så mycket. Vilade min rygg som gör ondare. Behöver nu inte göra så mycket för att det ska kännas i den. Jag kan ju inte göra så mycket år det utan det är bara att härda ut.

Idag så ringde dom från kommunen och sa att dom hade en dagsisplats till Linnet. Så hon börjar den 1 Mars, men får nog ringa och säga att vi får skjuta på den starten en stund (ca. 1 vecka). Tänkte ju inte på att jag kanske ska vara i Sundsvall dom sista veckorna innan bebisen kommer. Känns skönt att hon har fått en plats nu så får vi väl se hur hon känner sig då det bara är hon som ska lämnas och inte Freja. Dom hade ingen plats åt henne, så hon blir hemma ett tag till.

Själv så tycker jag lite synd om Linnet att bara hon ska behöva gå på dagis men samtidigt vet jag att hon kommer att ha det roligt där. Träffa lite barn i sin egna ålder. Plus att hon lär nog snart behöva lite tid ifrån Freja, smågnälls/små skivas hela tiden. Men vi ska vara glada över att det ändå har gått så här lång tid innan dom börjar småbråka.


Idag så har Krille fått upp första kökslådorna. Skönt att man kan börja packa upp lite kartonger. Den kartong/väska jag nu letar som jag måste hitta innom en snar framtid (helst) är den med Krilles alla kalsonger. Vet inte riktigt vart jag packade ner dom ;)

Han har även fått upp väven på väggarna i källaren. Själv så har jag fått så mycket ordning som det går att få i tjejernas och våran garderob. Så nu är alla kläder upppackade, skönt! Man slipper att leta i alla olika väskor. Har bott i en resväska alldeles för länge känns det som.

Nu ska jag ge mig iväg på kalsongletning......sedan lite mys framför TV:n.


Av Malin - 20 januari 2010 19:20

Det känns på en gång inne här i huset att det har blivit kallare ute igen. Usch! Ser fram emot våren då det blir varmare och att vi då kan börja täta om fönster och dörrar.

Elektrikern har varit här idag så nu behöver han bara komma hit en gång till för att fixa med lyse ovanför diskbänken. Vi har inte kikat på något som vi ska ha där än. Har donat ännu mer idag....så nu är vi klar med marimekko tapeten i källaren och själv är jag nästan klar med att målat om spjälsängen. Ska väl ge mig på att måla trappgrinden också. Nog för att Freja kan gå nerför själv men den är ganska så brant plus att den kan vara ganska så hal ibland. Känns säkrast att ha den grinden där utifall, bara man ska duscha så är det skönt att veta att hon inte kan ramla ner.

Imorgon far Krille upp till Umeå för att hämta hem det allra sista och städa ut lägenheten. Dom som ska köpa den ska även komma och kolla hur han har städat så slipper vi det när vi ska upp med nycklarna senare.

Ska bli skönt att få hit trådbackarna som vi ska ha i tjejernas garderober så att man kan börja packa upp deras kläder och få lite mer ordning.

Nu ska jag krypa ner i sängen med min familj och ha det lite mysigt nu på kvällen.


Av Malin - 19 januari 2010 17:15

Idag så Har vi besökt badhuset här i "staden". Inte så stor men det räckte för tjejerna var supernöjda å vi givk hem. Och inte fattiga blev vi heller, 120:- för hela familjen. Man går ju ändå dit för barnens skull. Tog det kanske 3 sekunder för Linnea att hopp ner i vattnet och Freja var nog inte långt efter hon heller.

Linnea visade allt hon hade lärt sig på simskolan och Freja lärde sig at hoppa från kanten. Linnet gick även ut med Krille på det djupa och simmade lite ryggsim där, hon är så duktig!

Trodde dock att badhuset öppnade som "vanliga" badhus gör,där runt tio. Bet gick vi där då detta öppnade klockan ett på tisdagar. Blev bara att åka hem och fika lite och sedan åka tllbaka då det öppnat.


Elektrikern skulle ha kommit idag men han ringde och sa att han inte kunde komma utan att han skulle komma imorgon istället. Vill bara att dom ska komma så att vi kan göra klart köket. Är väldigt jobbigt utan ett rigtigt fungerande kök.


Efter badhusbesöket så for vi och tittade på lite tapeter m.m Hittade troligtvis tapeterna som vi ska ha i sovrummetm, men dom skulle komma in på torsdag så vi fick inte med oss något hem förutom lister till köket.

Han som jobbade på tapetaffären tippsade oss om han de skulle ha tapet-rea den 28 januari så vi kanske väntar med att köpa dom tills dess utifall dom kommer på rean.


Blir så less på dessa röda prickar.....nu har Freja en på hakan och Linnet har några torra fläckar på sin andra skinka. Vet ej om det är svinkoppor men med våran/deras otur så lär det ju vara det. Tur att vi har salva, så det är bara att börja smörja och hoppas på det bästa. Det besvärliga i att smöja Linnets fläckar är ju att de sitter på rumpan och där åker ju all salva av på en gång. SUCK!


Av Malin - 18 januari 2010 08:43

Nu är vi på en blixtvisit i Östersund. Lämna tillbaka släpvagnen till min mormor (lite onödigt att ha två stycken i Sollefteå då vi bara har en bil) och sedan ska Krille till tandläkaren. Snacka om lijalitete till sin tandläkare. Har kvar den här medans vi har bott en bra bit härifrån. =)

Idag blir dagens schema att kolla upp lite grejor som behövs till huset, tex. Kakel till huset, lister till kök och barnrum, tapet till hallen och vårat sovrum.

Krille ringde rörmockaren nu på morgonen i förhoppning att dom hade tid att komma till oss denna vecka, men sådan tur hade vi inte. Kommer nästa måndag. Så nu blir vi utan spis ett tag till. Men vi har ju micro och sedan ska vi upp till min mormor och låna en liten mini-spis (en platta och ugn) bättre än ingenting.

Ska bli så skönt att få klart köket....man kan ju inte fungera utan ett kök.


Min rygg mår hyfsat bra men har lite ont på kvällarna fast jag inte donas så mycket, men det är inget jag inte står ut med. Jag får vända mig långsamt i sängen =) 

Sen har jag kommit fram med att jag har lite klaustrofobi som ligger och pyr. Har nog blivit mer tydlig nu när jag själv blir större. Inte så att jag inte kan gå in i små hissar och dyligt, men så fort jag inte kan röra mig som jag vill får jag en lätt panik känsla. Det kan vara allt från att inte röra fötterna i skorna till att inte få av mig min ring då jag vill ha av mig den. Låter lite konstigt.....=)


Av Malin - 13 januari 2010 10:17

Nu är jag/vi hemma i Umeå igen men är inne på sista veckan som Umeåbor.

Krille blir klar polis på Fredag och sedan bär det av ner till Sollefteå med det sista av flyttlasset, vilket är ganska mycket.....


Sista veckans gjorda och inplanerade saker.


Måndag

Sista besöket hos barnmorskan h'r i Umeå. Allt bara bra, magen har dock planat ut lite i sin kurva men växer fortfarande vilket är huvudsaken. Vikten av mig själv går sakta men säker upp. Så inget att oroa sig för där.

Hem och fortsatte packa lite kartonger.


Tisdag 

En vända till bvc för den andra dosen mot "grisfeber". Båda tjejerna var jätteduktiga då dom tog sprutan. Linnet var lite kaxig och sa till <freja att hon minsann skulle börja grina och lite gnäll blev det men jag skulle inte kala den grin.

Linnea sa ingenting under sprutan men erkände när vi kom hem att den hade gjort lite ont.

Båda tjejerna fick ont i armen redan på kvällen och Linne fick feber och var trött och slö. Det blev hon ganska tidigt under eftermiddagen. Ville inte ens ha lite mat som var bacon och makaroner, en av hennes favoriter.


Onsdag

En mycket piggare Linnea vaknade idag.

Planen var idag att först ha tvättstuga och sedan in på stan och lämmna igen några busskort och sedan in på Lindex och säga hejdå, men staden får vänta tills imorgon. Krille slutar tidigt då så det blir lättare för mig då han är med.

Tjejerna är ju inte jobbiga så men min rygg är inte den bästa heller Känns på en gång då jag gjort något som jag inte borde ha gjort.


Torsdag

Hälsa på dagis en sista gång och staden.


Fredag

Polisexamen och sedan flytt.

Ovido - Quiz & Flashcards