Alla inlägg under september 2009

Av Malin - 29 september 2009 07:17

Igår så hade vi ju visning av lägenheten och då får ju inte djuren vara hemma. Hade tänkt at ha dom i bilen medans jag tog bussen på simskola med Linnea och Freja. Tänkte först att vi skulle ta en tur på stan och sen gå till badhuset och sen ta bussen hem, men planerar man något så blir det ju oftast nte så. Började tok hagla och blåste som jag vet inte vad och sen lite (mycket) regn uppe på det, så det blev bilen. Krille vad med mig på vägen in för han skulle ändå på fest alldeles bredvid badet så det var ju perfekt. Innan vi for till badhuset så blev det en tur till Intersport och inhandling av en ny cykel till Krille. Hans gick sönder då han hade varit och ämnat bilen på verkstaden.

Så nu är mitt ultimatum att han ska kasta den dom gick sönder. Eftersom det var jag som betalade cyckeln så tycker jag att jag har rätt att sätta ett sådant !

Han är inte riktigt med på noterna än......

Så nu är det bara att hålla tummarna att Krille får sina pengar från inte alltför snabba CSN!


Middag blev det på Frasses eftersom Intersport ville ha en timme på sig att sätta dit lås och kolla igenom cykeln innan vi köpte den. Måste säga att det är nog en av dom sista gångerna vi äter såda mat då Linnet är med för hon äter ingenting. Är vi ute och åkr och måst stanna på max eller nått så måste vi, men inte annars. Tur att man han Krille som är gris efter dom.


Eftere simskolan så körde jag bil själv hem. Gick jättebra, men blev lite nervös då jag upptänkte att jag hade en polisbil eftre mig. Tänkte att han lär väl stoppa mig nu bara för att jag för en gångs skull kör helt själv, men jag klarade mig från det. Gjorde ju inget fel så han hade ju ingen orsak att stoppa mig men ändå.

Kändes otroligt skönt att ha kört helt själv, Får bara se till att jag fortsätter med det också =)


Av Malin - 27 september 2009 05:31

Avskyr då jag inte kan sova....så mycket jag ligger och tänker på. Som tur är så ligger Krille vaken med mig.

Nej, jag har inte väckt han!

Har legat och pratat om hus, visningen på våran lägenhet som vi ska ha på måndag. Jag trodde att det var jättebra att ha då för Linnet har simskola och då är vi ju ändå borta, men nu är det bara massa strul. Bilen ska på bromsbyte och den vet man ju inte när man får tillbaka, Krille ska iväg och festa ganska tidigt (innan middag iaf), Nisse ska vara någonstan plus att visningen är klockan 17.00 och att jag ska vara ute ur lägenheten då, så vi måste åka med bussen 17.00 så allt är struligt. Vart ska vi ha Nisse om vi inte fått hem bilen, förrådet eller???? Usch!!!!


Blev inget bra slut på budgivningen heller =( Det blev såklart ett par från huvudstaden som fick köpa det fina huset.

Vi gav upp budgivningen då det blev för dyrt för våran budget.

Fast dom som sålde det ringde till oss ändå, fast vi inte vann och pratade lite. Lät lite som om dom helst ville att vi skulle få köpa det, men ingen tackar ju nej till mer pengar, inklusive dom.

Hon frågade även om hon fick höra av sig om köpet inte blev av. Hon skulle även tipsa oss om det kom ut nått hus i den stil vi vill ha. Snällt snällt!


Ska försöka sova lite nu innan döttrarna kommer upp!!!!

Av Malin - 24 september 2009 16:03

Vi är med och budar på ett hus i Sollefteå som vi gillar jättemycket. Leder just nu och ägarna säger att om det inte kommer in nått nytt inom 24 timmar så är det vårat. Hoppas!!!!!

Mäklaren ringde idag och sa att dom ska ha en visning på våran lägenhet på tisdag så jag hoppas att det går bra också....att dom gillar den så mycket att dom kan tänka sig att köpa den =) Blir att tokstäda i helgen, plocka i garderober, där brukar ju annars allt gömmas =) Nisse jag och tjejerna får väl ta en prommis med Nisse medans dom har visningen. Skogstur kanske....lär väll sluta med att det regnar den dan och att vi inte har nånstans att ta vägen....=)

Skulle kännas så skönt att ha allt det där klart så att man vet att vi har ett hus då vi ska flytta och att våran blir såld. Håller verkligen tummarna.

Idag har jag och tjejerna varit hemma då dagiset är stängt. Vi var till affären en sväng för att Freja skulle somna i vagnen trodde jag. Icke sa nicke, men somnade på ett ögonblick i soffan....=)

Nu ska här lagas fiskpinnar och potatis....blodpudding till lunch blev det.....lika kul varje gång töserna äter utan att man behöver på peka att dom borde äta också.


Av Malin - 22 september 2009 17:33

I Fredag så for vi först till Sollefteå och gick på husvisning och banken. Vi fick ett lånelöfte på 800.000 kronor, det är ju alltid skönt för nu ver vi vad vi har att gå på. Huset vi var och tittade på var hur bra som helst, men tyvärr så är det redan någon som har lagt ett bud på 825.000 så det gick ju inte riktigt som vi ville =(

Just nu riktar vi in oss på ett hus som ligger ca.4 km utanför centrum, men är ett jättebra hus för det. Har lagt ett bud på 720.000 fast utgångsbudet är 795.000 så vi får väll se hur det går. Lär väll bli att vi inte har någonstans att bo, våran tur som alltid ;)

Vi for sedan Njurunda och var där till på Söndagen. På lördag var vi ute i skogen och plockade lite lingon, svärmor tycker att vi ska göra oss lite fötjänt av all den lingonsylt som vi får = hjälpa till med andra ord! 

Vi är lite bortskämda på den fronten vi får både från Njurunda och Ötersund.....tackar tackar !!!! Behövs då man har en sambo som anting ska ha lingonsylt eller ketchup till allt (nästan).

Träffade Jossan en sväng och det lär ju ha varit sista gången innan bebben kommer ut. Spännade att se om det blir en liten kille eller tjej, jag satsar på att det är en kille.....


Nä krille är ute i löparskogen igen, fast det regnar...ja ja det är han som är ute, inte jag som tur är.

Men jag ska försöka ta mig ut på dagarna och gå på prommisar en sväng varje dag, om det är finväder vill säga. =)

Dagiset är stängt torsdag och fredag så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på beror lite på vädret. Vi kanske går ut och plockar lite blad/löv som vi kan limma på papper eller nått annat pyssel.

Har varit och hittat några virkade dukar som jag ska göra skålar av. Hittat lite pyssel på internet som jag tänkte pröva, lägger ut bilder på dom om det fungerar...=)



Av Malin - 16 september 2009 21:17

Idag hade Linnet sin förtsa omgång av Sport academy där man får testa på olika sporter. Hade mest lek för att lära känna varandra idag. Gick bra då Moa (våran granne) går i samma grupp. Med det är det ju både fördelar och naktdelar. Fördelarna är ju att hon känner någon och inte är så blyg, men det blir ju så att hon bara är med Moa också och det är ju inte vidare jättebra. Lagomt är bäst. Dom leket en lek och Linnea var den som skulle kulla, men hon ville bara kulla Moa vilken är en naktdel då hon inte "leker" med andra också.


Fick mail från mäklaren idag. Fick ett utkast hur våran annons kommer att se ut. Såg riktigt bra ut så nu är det bara frågan om vi får sälja den.....hoppas......

Tycker själv att vi borde det. Ligger några likadana lägenheter i området som också är till salu och då är våran finast och billigast så vi kan ju ligga bra till om dom vill hitta en lägenhet just i detta område.


Har köpt ett koppel till Nisse så att han kan följa med till Sundsvall då vi troligtvis åker dit i helgen. Krille ska köra ut Söndagstidningen. Vi ska ju först till Sollefteå på Fredag efter att Krille har slutat skolan och titta på ett hus och gå på banken och höra vad dom har att säga. Så vi tänkte att Nisse måste ju få komma ut från bilen någon gång under dagen och då måste vi ju ett koppel annars så förvinner han nog fortare än kvickt.


Dom ringde från Lindex idag och frågade om jag ville följa med till Lycksele och jobba där i 3 dagar då dom ska ha premiäröppning av deras butik där. Jättekul tyckte jag tills jag fick reda på vilka dagar det var, 24-26 sep. precis dom dagar som dagiset har stängt. Så typiskt!!!!!! Blev att tacka nej, men sa att det var jätteroligt att dom ringde och hörde med mig iaf.


Nä nu blir det lite kvällsfika så se om det finns något gott annars så blir det nog en macka eller två.

Av Malin - 13 september 2009 17:16

Idag har vi varit på två loppisar blev inget storfynd direkt, men lite duplolego hittade vi. Det jag tycker är bra med loppisar är att man kan hitta fina saker mest då barnkläder. Man väljer ju i vilket skick man vill köpa dom i. Jag föredrar då dom ser fräscha och hyfsat nya ut. Köper inget som ser ut som SKIT! =)


Så nu håller vi på att städa för fullt då mäklaren ska komma och fota vår lägenhet imorgon. Vill ju att den ska se fräsch och lockande ut.


Förövrigt så är Freja jättesnorig och Krille är småsliten. Vet inte om det är förkylning på gång eller om det bara är lite sömnbrist. Linnea är täpt på kvällarna,men i övrigt bara lite små snorig. Så vi får se om Freja går på dagis imorgon, beror på hur snorig hon är under kvällen. Vore ju skönt att om hon inte är hemma då mäklaren kommer men men det är inte så mycket att göra åt det om nu blir hemma.

Själv så har jag klarat mig ifrån snuvigheterna än så länge.....peppar peppar.....


Av Malin - 11 september 2009 21:25

Vi har fått ett litet monster som är tokig i Brocolli och det monster är döpt till Freja. Till middagen idag åt hon nästan upp ett helt brocollihuvud själv. Blomkål slinker också ner i henne.....hon gillar olika grönsaker, men just nu är hon mest förtjust i brocolli.

Idag har vi även anlitat en mäklare som ska komma och sälja våran lägenhet. Hoppas att det går vägen och till det datumet som passar oss bäst. Han ska komma på måndag och ta kort och vi ska väl skriva på papper antar jag.   Sen lägger han ut den på tisdag så då kan ni gå in på hemnet och kika på den. =)



Av Malin - 9 september 2009 20:35

När vi skulle hem från dagis så kraschade Linnet med sin cykel. Hjälmen knäpptes upp och for av, men som tur var så klarde hon sig. Sa at hon hade ont i huvudet, men såg inget. Tur att hon hade hjälmen på sig. Fast det har hon alltid då hon cyklar.

Hon har ju en sparkcykel också och där hade hon också hjälm från början men inte längre. 

Såg repris av Sjukhuset och då var det en kille som hade ramlat av sin sparkcykel och då trodde läkarna att han hade fått en liten blödning så hjälmen kanske inte skulle sitta fel då hon använder den också.

Freja har börjat lånat sparkcyklen till dagis. Hon HAR dock hjälm och vi står bakom henne och sparkar och hon åker. Det tycker hon är jätteroligt. Känner sig nog stor på något sätt.


Linnet tror jag håller på att bli lite förkyld. Typiskt, tycker att dom är det stup i kvarten. Hon som har simskolan och nästa vecka börjar hon med Sport Academy, där hon ska få prova på oliak sporter. Så slutsattsen är att hon inte har tid att vara sjuk =)

Vi vill ju inte heller att hon ska vara sjuk....gillar friska barn....och sjuka...=)

Ovido - Quiz & Flashcards