Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 26 februari 2010 09:10

Nu är vi i Njurunda och ska vara här i lite mer än en vecka och förhoppningsvis så blir det en bebbe medans vi är här. =)

Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Magen har val inte vuxit så mycket men alla värden och allt ser ju bra ut plus att vi var på ett ultraljud för två veckor sedan och där såg dom att bebben växer som den ska.

Magen hade ett mått på 31-32 då hon mätte fösta gången igår, sedan fick bebben för sig att röra lite på sig och då gick måttet upp till 35. BM sa att hon aldrig under hennes 27 år hade varit med om att måtten kunde skilja sig så mycket på bara en rörelse.

Men som sagt, allt var bra så nu har vi en ny tid den 10 Mars, men jag hoppas att vi inte kommer till den tiden.


Idag jobbar Krille 12-22 så nu får han känna på lite mer "riktiga" polistider, dessutom är det ju löningshelg så det lär ju vara lite mer folk ute i rörelse.


Har sovit bättre inatt, fast jag sovit i en mindre säng och två barn. Konstigt, måste vara en skönare säng här nere ;)


Av Malin - 24 februari 2010 21:39

Nu har Krille kommit hem och det är alltid lika skönt att han är hemma, speciellt nu. Man vet ju aldrig när bebben bestämmer sig för att komma ut.


Ska sälja våran gammel spis på söndag. Ska ta med den till Sundsvall då dom som ska köpa den var i Umeå nu men skulle hem till Stockholm på söndag. Vad gör man inte för att få bort spisen och tjäna lite pengar. Ska se om dom vill köpa fläkten som fanns i huset då vi köpte det också. Den är av samma årgång =)

Jag är bara glad att vi får bort den. Ska väl se om vi lägger ut våran förra bokhylla också, ligger just nu i garaget och skräpar. Ett åbäke till bokhylla är det, otroligt tung. Orkar bara inte bära ner den till källaren då vi ändå vet att vi inte ska ha den där då allt är klart.


Imorgon beger vi oss till Sundsvall/Njurunda om allt går bra hos BM, får hoppas på att magen har växt sedan sist jag var där eller det räcker ju att bebisen växer. Annars lär det ju bli en extra koll igen. Vilket är superbra att dom gör......


Tjejerna mina har blivit tokiga i Electric Banana Band. Den gamla skivar går på repeat hela dagarna. Så roligt att höra då dom båda sjunger med =)


Nä nu blir det packa våra kläder och sedan sängen. Os-stafetten får vara, jag blir för nervös så jag vågar ändå inte titta.

Av Malin - 24 februari 2010 09:21

Var ännu kallare idag då man vaknade. Dagar som denna vill man helst ligga kvar i sängen under det varma täcket. Som tur är så behöver man inte ut till något jobb eller dagis. =) Bara att hämta posten känns som för kallt ;)

Natten var bättre än förra natten men man låg väl vaken två timmar kanske, inte alls roligt. Har haft lite mer ont i mina ljumskar inatt så man ligger ju och tänker på allt möjligt, tex. att jag inte vill att bebisen kommer idag då Krille är borta hela dagen. Han kommer hem först 22.30 ikväll efter en heldag i Sundsvall.

Blir en ta-det-lungt-dag idag. Ska väl packa lite då vi åker ner till Sundsvall imorgon efter besöket hos barnmorskan om allt ser bra ut. Ska ju ha med sig lite extra utifall bebisen kommer medans vi är där. Hoppas på det, men hoppas jag för mycket lär det ju inte bli så, så blir att ta dagarna som dom kommer.

Blir nog att göra en lista så att man inte glömmer något. Ska kanske ta och plocka undan lite också. Vill ju att det ska vara fint då man åker bort eller rättare sagt att det är fint då man kommer hem.


Tjejerna är underbart bra på att plocka fram väldigt många olika uppsättningar kläder per dag, men allt kommer liksom inte tillbaka till garderoben. Likadant ät det med leksakerna främst då barbiesarna. Dom åker på semester till vardagsrummet och sedan blir det tydligen en lång semester för dom blir där hela dagen.


Har inte hittat någon roller än så jag har inte målat skötbordet heller än. Får ta och gå ner och leta lite igen....=)


Av Malin - 23 februari 2010 10:59

Natten har varit en dålig natt. Låg vaken mellan 04-07 USCH!!! Jag hatar då jag inte kan somna om. Fick ändå ligga till klockan 10 för mina snälla barn. Freja kom och kröp ner hos mig och somnade om även hon. Linnea är så snäll, hon trodde att jag var sjuk och hade feber. Säger det igen, hon är sååååå snäll!!!!


Tänkte komma igång med att lite bilder från renoveringen av huset. Börjar då med köket först.


     



Före! Inget gjort sedan 60-talet.


  


Efter!  Är ju lite skillnad ;)


  



Av Malin - 22 februari 2010 14:22

Har varit iväg en sväng på staden och hämtat lite kort (ja vi använder faktiskt vanlig kamerafilm ibland) dock har det blivit väldigt dyrt, 89 kronor per rulle. Kan ju vara billigare i Östersund eller i Sundsvall, får kolla upp det.


Har en sådan dag som vi inte har något som vi måste göra. Det visar Krille med att just nu sova lite.

Själv så har jag kommit in i en fas nu då jag sover dåligt. Jobbit att vakna och inte känna sig utsövd. Hoppas att det känns bättre inatt.

Freja hade hon en väldigt jobbig kväll igår. Hon hade inte sovit något på dagen och gicksomnade väldigt lätt i min famn runt sju men sedan vaknade hon och bara skrek och skrek. Ville ligga i våran säng, somnade men vaknade tre minuter efter att man hade gått därifrån. Därför blev det att hon somnade då vi gick och la oss senare på kvällen.


Hade besök av min familj ihelgen. Alltid kul med besök =)

Gjorde inte så mycket då det var kallt och väldigt blåsigt ute i lördags. Inget väder att göra någonting i. Var inne istället och lekte och umgicks. Kollade på OS och sedan lite melodifestival.

Besöket for hem på söndag innan lunch och vi gjorde ABSOLUT ingeting efter det. Kollade på film, varav en var "Sommaren med Göran". Ingen speciellt bra film måste jag ju säga. Hade trott att den var bättre med tanke på att den har fått bra betyg.



Av Malin - 18 februari 2010 18:27

Freja kom till mig innan jag hade gått och lagt mig LInnea kom till mig runt fem-tiden kanske. Kollade inte på klockan, vill inte vakna till alltför mycket.


Tvättade en tvättmaskin och lagade Krilles jeans, hittade inte någon roller så det blev inget målade av skötbord. Krille hade nämligen lämnat rollern utan att skölja ur den så den var stenhård. Får ta och leta efter en ny imorgon, har fått för mig att det ska finnas några till.


Linnea saknade Umeå lite idag och då mest Moa. Så imorgon ska hon skicka en teckning till henne. När jag sa att vi kunde göra det så blev hon gladare...

Lär nog gynna henne att börja på dagis och träffa lite barn. Hon lär nog vara ganska så less på både mig och Freja.


Idag har Freja gått utan blöja hela dagen och det har gått bra. Små droppar i trosan men ingen större "olycka". Igår så blev det två stora "olyckor" dock så var båda på toaletten så det var ju att hon inte han att sätta sig på toan.

Duktig tjej tycker jag!


Av Malin - 17 februari 2010 21:04

Har nu gått väldigt bra i några dagar att lägga tjejerna i sina sängar. Freja kommer dock oftast upp runt tolv och kommer till våran säng medans Linnet sover fram till runt sju på morgonen.

Nu ska vi bara få Freja att somna själv = att vi läser en bok och kan sedan gå därifrån utan att hon har somnat. Med Linnet gör vi det nu och det går väldigt bra. Krille brukar vilja krypa ner till henne men det är för att han är trött själv och vill sova =)


Idag har tjejerna lekt och lekt på sina rum. Linnet har flyttat spis, bord och stolar och docksäng från Frejas rum till sitt. Fick sedan ställa tillbaka det innan Bollibompa började. Dom hjälpes åt så bra. Båda bar docksängen, så sött!


Morgondagens bestyr blir att måla skötbordet och laga ett par av Krilles jeans (får se om det blir användbara efterå) ska väl försöka komma ut en sväng också. Beror lite på vilket väder det är. Jag orkar ju inte göra så mycket ute med dom så då måste ju vädret vara bra. Önskar att jag orade mer, men det är ju ändå bara två och en halv vecka kvar till bebisen är beräknad. Kan inte riktigt fatta att det är så nära. Linnet vill att den ska komma ut nu! Jag vill nog också det ;)



Av Malin - 16 februari 2010 09:49

Nu har det varit fina dagar ett bra tag med mycket sol, men varför ska det vara så kallt (-20). Vi kommer ju inte ut fören lunchen har intagist. Så trist att se solen lysa men att det är på tok för kallt för tjejerna att gå ut.

Måste ändå ut en liten sväng idag för att skicka ett brev. Linnet tyckte att vi skulle gå utan henne, men jag sa att vi kunde gå då det inte är så kallt. Då ville hon förlja med, eller hon var ju tvungen vilket som =)


I söndags så var vi iväg en sväng och åkte skidor. Linnea har ju fått nya stavar så hon måste ju prova dom och hon var jätteduktig. Har varkligen blivit mycket duktigare sedan förra vintern, trots att hon inte har åkt något. Balansen och allt har blivit bättre. Hon tycket även att det var jättekul så Krille får ta med henne någon mer gång upp till spåret för att åka.

Freja var också jätteduktig och då var det första gången hon åkte. Hon ville dock att det skulle gå lite fortare och intog "störtlopps possition" även då det inte var någon backe och sedan sa hon  "-De går inte".

Stannade även för att åka lite skridskor efter skidturen. Blev bara en kortis där då Freja började bli trött och Linnet hade väl ingen större lust att stanna så länge.


Gårdagen var en inne dag. Var iväg på Fresks en sväng och köpte färg så nu har Krille målat nästan hela källaren en gång. Måste måla den två gången. Får hoppas att väggen inte suger så mycket färg andra gången för då går det åt mycket färg.

Elektrikern kom och satte upp lampan under diskbänken så nu har vi lyse och två uttag där. Så nu är det "bara" ny kyl och frys, en täcksida på de och lister som ska upp sedan är köket helt klart.

Krille sydde även gardiner till vårat sovrum och satte upp rullgardin så nu är det bara lister som ska målas och sättas på plats där.

Känns skönt att det går framåt och att rummen faktiskt börjar bli klara.



Ovido - Quiz & Flashcards